شناسهٔ خبر: 118065 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان:

تردد خودرو در راه های استان قزوین ۴۲درصد افزایش یافت

طلایه‌داران فرهنگ ترافیک مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از تردد۱۷۶هزار میلیون و ۹۲۱هزار و ۱۱ وسیله نقلیه در راه‌های استان طی نیمه نخست امسال خبر داد و گفت:این میزان تردد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۲درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)، جواد حق‌لطفی در آئین تقدیر از طلایه داران فرهنگ ترافیک که به مناسبت هفته نیروی انتظامی برگزار شد گفت:این میزان تردد وسیل نقلیه در راه‌های استان کار ما را در مدیریت ترافیک و ماموریت‌های مشترک با پلیس راه حساس‌تر می‌کند.

وی اضافه کرد:در ۶ماهه نخست سال جاری یک میلیون نفر با ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان سفر کرده‌اند که در این زمینه نیز شاهد رشد ۸درصدی جابه‌جائی مسافر بودیم.

حق‌لطفی همچنین از رشد ۷.۷۹درصدی حمل کالا در استان طی همین مدت خبر داد و گفت: قزوین از استان‌های صنعتی کشور است و حمل و جابه جایی بار و لزوم کنترل آن، هم از نظر مسائل فنی ناوگان و هم جلوگیری از فرار بار و حمل بار بیش از حد استاندارد از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی گفت:با وجود افزایش گشت‌های نظارت بر حمل بار در حال حاضر ۷۲محور فرعی و روستایی در قزوین به طول ۴۸۰کیلومتر به دلیل تردد غیرمجاز ماشین‌آلات معادن به شدت در حال تخریب شدن هستند.

حق‌لطفی خاطرنشان کرد: در قانون بودجه۱۴۰۱ کل کشور و به منظور جبران بخشی از خسارات وارده به شبکه جاده‌ای ناشی از بهره‌برداری از معادن و فعالیت‌های صنایع معدنی مصوب شده که ۲درصد وصولی بهره مالکانه سهم معادن از طریق اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، برای نگهداری و بهسازی محورهای مواصلاتی با اولویت جاده‌های مورد استفاده معادن اختصاص یابد.

وی اظهار امیدواری کرد اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای با همکاری پلیس و با برنامه ریزی های بیشتر و ساماندهی معادن بتواند به نقطه خوبی در بهسازی وضعیت راه‌های استان برسد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین همچنین به موضوع افزایش سرقت تاسیسات جاده‌ای با وجود تقویت گشت‌های پلیس و انتظامی اشاره کرد و گفت:تامین گاردریل، تابلوها و علائم و روشنایی جاده ها از یک سو هزینه های زیادی برای کشور دارد و از سوی دیگر موضوعی مربوط به ایمنی وجان مردم است از این‌رو امیدواریم با حفظ و افزایش گشت‌های نظارتی پلیس بتوانیم آمار سرقت‌ها را کاهش دهیم.

در پایان این مراسم از تعدادی از فعالان حوزه ترافیک استان از جمله چندتن از کارکنان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین مورد تقدیر قرار گرفتند.