شناسهٔ خبر: 118094 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان علی آباد کتول خبر داد؛

تعیین تکلیف بیش از ۴ هزار متقاضی مسکن در علی آباد کتول

راه و شهرسازی گلستان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان علی آباد کتول گفت: در حال حاضر چهار هزار و ۶۰۷ نفر از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در علی آباد کتول تعیین تکلیف شده اند.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، عباس فرامرزی اظهار کرد: طرح نهضت ملی مسکن به استناد قانون جهش تولید مسکن و مجموعه قوانین و مقررات جاری حوزه مسکن برای ساخت و تامین چهار میلیون واحد مسکونی در کشور اجرایی شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان علی آباد کتول ادامه داد: شهرستان علی آباد کتول نیز احداث ۷۹۷ واحد طی یک سال  را به تبعیت از برنامه های دولت و وزارت راه و شهرسازی در کشور، در دستور کار خود قرار داد.

وی افزود: مجموعاً شش هزار و ۵۳۰ نفر در این شهرستان در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده که از این تعداد چهار هزار و ۶۸۷ نفر در شهر علی آباد حضور دارند.

فرامرزی با بیان اینکه تاکنون ۱۲۳ نفر در علی آباد کتول وجه اولیه ی اجرای طرح نهضت ملی مسکن را واریز کرده اند، گفت: بیش از ۹۸ درصد متقاضیان در علی آباد کتول تعیین تکلیف شدند پالایش متقاضیان درشهرهای سنگدوین، مزرعه کتول و فاضل آباد که حوزه شهری علی آباد کتول هستند بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بوده و تنها وظیفه ی تامین زمین بر عهده وزارت راه و شهرسازی است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان علی آباد کتول همچنین تصریح کرد: در شهرستان علی آباد کتول بالغ بر ۳۲ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیاز بوده که تا کنون تنها دو نیم هکتار آن را تامین کردیم.

وی افزود: بر اساس توافق بین اداره کل راه و شهرسازی با سازمان منابع طبیعی استان یک و نیم هکتار از اراضی متعلق به این سازمان نیز به طرح نهضت ملی مسکن الحاق شده و در مرحله صدور سند قرار دارد.

فرامرزی از الحاق ۱۳۸ واحد نیمه تمام مسکن مهر نوده به طرح نهضت ملی مسکن سخن گفت و افزود: زمینی به مساحت یک هزار و ۳۱۳ متر مربع در سایت مسکن مهر علی آبا کتول قرار دارد که آن نیز به طرح الصاق می شود.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان علی آباد کتول در ادامه اظهار کرد: با توجه به کمبود زمین در این شهرستان استفاده از ظرفیت خودمالکی در دستور کار قرار دادیم و تا کنون ۳۱ پروژه در علی آباد کتول در حوزه خودمالکی تعریف شده است.

وی از عدم همکاری دستگاه های اجرایی برای تامین زمین این طرح سخن گفت و افزود: با توجه به مکاتبات فرماندار علی آباد کتول و پیگیری های انجام شده دستگاه هایی اجرایی این شهرستان تا کنون گزارشی در خصوص اراضی مازاد خود ارائه نکردند.

فرامرزی در انتها یادآور شد: تاکید ما استفاده از طرفیت پیمانکاران بومی برای ساخت مسکن است و همواره از حضور آن ها در اجرای طرح استقبال می کنیم.