شناسهٔ خبر: 118095 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت؛

امضای سه تفاهم‌نامه در حوزه راهسازی و گسترش فرهنگ مهندسی ارزش/ شناسایی نقاط پرحادثه و معرفی نیازهای مناطق محروم با هدف رفع معضلات ارتباطی/ عزم روس‌ها برای بهره‌برداری از کریدور شمال- جنوب

جاده امضا سه تفاهم‌نامه در حوزه راهسازی و گسترش فرهنگ مهندسی ارزش، شناسایی نقاط پرحادثه و معرفی نیازهای مناطق محروم با هدف رفع معضلات ارتباطی و عزم روس‌ها برای بهره‌برداری از کریدور شمال- جنوب مهم‌ترین اخبار حمل و نقل جاده‌ای در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ مهمترین اخبار حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

۵۰ درصد تردد زائران اربعین از پایانه مرزی مهران

رئیس کمیته حمل و نقل سوخت اربعین حسینی (ع) با اعلام اینکه۵۰ درصد تردد زوار از پایانه مرزی مهران ثبت شده، گفت: ۹۱ درصد جابه‌جایی زوار به عراق به صورت زمینی انجام شد.

صادرات روسیه به هند از مسیر ایران انجام می‌شود

وزیر راه و شهرسازی از توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان هوایی از تعمیر هواپیماهای خارجی توسط شرکت‌های داخلی ایران خبر داد و گفت: تکمیل راه‌آهن رشت-آستارا آنقدر برای ایران حائزاهمیت است که ۱۰ کیلومتر از شمال و ۱۰ کیلومتر از جنوب این کریدور آغاز شده است و ایران برای تکمیل آن منتظر نمانده است.

کاهش تصادفات جاده ای در ایام اربعین

وزیر راه و شهرسازی در آیین تجلیل از خادمین اربعین حسینی (ع) از کاهش تصادفات جاده ای در این ایام خبر داد.

گردهم‌آیی کشورهای آسیای مرکزی برای تحقق ترانزیت ۲۰ میلیون تنی از مسیر ایران

مدیرکل دفتر تجاری‌سازی و امور تشکل‌های وزارت راه و شهرسازی هدف اصلی برگزاری اجلاس شش جانبه همکاری‌های ترانزیتی را اصلاح سیاست‌ها و رفع مشکلات حمل‌ونقل برای افزایش سه برابری حجم ترانزیت و رسیدن به عدد ۲۰ میلیون تن در منطقه اعلام کرد.

ارائه ۱۵ خدمت اصلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از طریق واحد خدمات هوشمند

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از ارائه ۱۵ خدمت اصلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از طریق واحد خدمات هوشمند خبر داد.

امضاء سه تفاهم‌نامه در حوزه راهسازی و گسترش فرهنگ مهندسی ارزش

در چهارمین گردهمایی خیرین راه و ترابری امضاء سه تفاهم‌نامه در حوزه راهسازی و گسترش فرهنگ مهندسی ارزش و رونمایی از کتاب "پدر پل‌ها" در دستور کار قرار گرفت.

عزم روس‌ها برای بهره‌برداری از کریدور شمال- جنوب

روش‌های همکاری روسیه و آذربایجان در تکمیل خط آهن رشت- آستارا و بهره‌برداری از این پروژه ریلی از جمله موضوعاتی بود که در جلسه سه‌جانبه ایران، آذربایجان و روسیه مطرح شد.

شناسایی نقاط پرحادثه و معرفی نیازهای مناطق محروم با هدف رفع معضلات ارتباطی

رئیس هیات مدیره انجمن خیرین راه و ترابری در چهارمین گردهمایی این انجمن فلسفه وجودی ایجاد انجمن مذکور و اهداف آن را تشریح کرد.

افزایش ۴۷ درصدی تماس‌ها با سامانه ۱۴۱ نسبت به ماه گذشته

مدیر مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از افزایش ۴۷ درصدی تماس‌ها با سامانه ۱۴۱ نسبت به ماه گذشته و افزایش ۱۷ درصدی ترددهای بین استانی وسایل نقلیه در شهریور ماه امسال خبر داد.

استقبال ارمنستان برای همکاری با پیمانکاران ایرانی

معاون وزیر راه و شهرسازی از استقبال جمهوری ارمنستان برای بهره گیری از خدمات فنی شرکت‌های ایرانی خبر داد و نحوه بازگشت سرمایه را یکی از مهمترین دغدغه‌های پیمانکاران ایرانی خواند.

توسعه مناسبات حمل‌ونقل جاده‌ای بین جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان از طریق تعدیل تعرفه‌های ترانزیتی

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از تعدیل تعرفه‌های سنگین ناوگان ترانزیتی توسط دولت ترکمنستان و توسعه مناسبات حمل‌ونقل جاده‌ای بین جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان خبر داد.