شناسهٔ خبر: 118135 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حکم مدیرکل راه و شهرسازی گلستان صورت گرفت؛

معرفی سرپرست معاونت معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی گلستان

راه و شهرسازی گلستان سرپرست معاونت معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی گلستان با حکم مدیرکل این دستگاه معرفی شد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، پیش از ظهر چهارشنبه ۲۰ مهرماه، آیین تکریم و معارفه سرپرست معاونت معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی گلستان با حضور ملک مدیرکل، مشعبانیان سرپرست اداره حقوقی و املاک، باقری معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی، مهری مشاور عالی مدیرکل، رئیس حراست اداره کل راه و شهرسازی گلستان و جمعی از کارشناسان این دستگاه برگزار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان ضمن تشکر از خدمات صادقانه ی مهندس خلیل زاده، در حاشیه این مراسم گفت: معاونت معماری و شهرسازی  یکی از مهم ترین حوزه های اداره کل بوده که تاثیر زیادی بر جوامع شهری و روستای و علی الخصوص اقتصاد جامعه دارد.

مهدی ملک اظهار کرد: بر این اساس ضروری است که ادارات زیرمجموعه ی این معاونت با تلاش و صداقت در عمل عملکرد خود را توسعه بخشند.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: یکی از ادارات این معاونت اداره نظارت بر طرح ها بوده که وظیفه ی آن صیانت از طرح های مصوب شده توسط این اداره کل است.

وی افزود: انتظار می رود کارشناسان این حوزه با آگاهی از وظایف خود نسبت به رد هر گونه نقصی در حوزه اجرای طرح اقدام کنند.

ملک با بیان اینکه عدم توجه و سهل انگاری در این حوزه می تواند منجر به پیامدهای ناگواری در حوزه شهری شود، گفت: یکی دیگر از مهم ترین اقدامات در این حوزه کاهش دوره ی بازنگری بوده که موجب رضایت متقاضیان حقیقی و حقوقی می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان حوزه بازآفرینی شهری را یکی از با اهمیت ترین حوزه های معاونت معماری و شهرسازی عنوان کرد و افزود: پیش از این اداره کل راه و شهرسازی گلستان با اعتبار ۹ میلیارد تومانی طرح های بازآفرینی را در سطح استان اجرا کرده که با پیگیری های انجام شده این مبلغ به ۱۵۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی افزود: عملیات بازآفرینی شامل بهسازی و نوسازی، تخصیص قیر رایگان، تعریض معابر و بازآفرینی بافت های فرسوده و تاریخی می شود.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان با بیان اینکه سال مالی گذشته، ۱۷ میلیارد تومان قیر رایگان به شهرداری های استان اختصاص یافت، گفت: سال ۱۴۰۰ توانستیم ۲۱ میلیارد تومان اعتبار برای قیر رایگان جذب کنیم و در این راستا یک تحقق ۱۲۵ درصدی اعتبار در حوزه جذب قیر داشتیم.

ملک همچنین تصریح کرد: در سطح استان دو هزار هکتار بافت فرسوده وجود دارد که با برنامه ریزی و رویکرد جدید در آینده شاهد تحول در این حوزه خواهیم بود.

وی با مخاطب قرار دادن سرپرست جدید معاونت معماری و شهرسازی گفت: توجه به ظرفیت های گردشگری استان، علی الخصوص طرح گردشگری جزیره آشوراده و تله کابین گرگان را در دستور کار قرار دهید.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان  ادامه داد: اجرای این طرح های موجب پویایی اقتصاد منطقه و افزایش رضایت مردمی خواهد شد.

ملک در انتهای سخنانش یادآور شد: با آگاهی از تکالیف و وظایف خود نسبت به استفاده از ظرفیت ها اقدام کنید تا شاهد تحول سازنده در این حوزه باشیم.

گفتنی است در پایان این مراسم مدیرکل راه و شهرسازی گلستان ضمن تقدیر از خدمات مجتهادانه ی مهندس سیده فرشته خلیل زاده در معاونت معماری و شهرسازی، مهندس محمود سوقی را به عنوان سرپرست این حوزه معرفی کرد.