شناسهٔ خبر: 118181 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اعلام کرد:

تایید نهایی حدود ۴۶ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در استان یزد

نشست خبری یزد.JPG مدیر کل راه و شهرسازی استان یزد گفت: مجموعا در ۶ مرحله ، ۱۰۹ هزار و ۲۵۷ متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن در استان ثبت نام کردند که از این تعداد ۴۶ هزار و ۷۷۳ نفر حائز شرایط اولیه شدند و در مجموع ۴۵ هزار و ۸۹۲ متقاضی نیز تایید نهایی شدند.

به گزارش پایگاه خبر وزارت راه و شهرسازی(یزد) احسان خواجه رضایی در نشست مدیران دستگاه های مرتبط با طرح نهضت ملی مسکن استان با خبرنگاران گفت: ۱۴ هزار متقاضی از افراد تایید نهایی شده‌ نسبت به افتتاح حساب اقدام کردند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۴۱۴ واحد نهضت ملی مسکن به متقاضیان تحویل داده شده است اظهار کرد: در صورت تامین آورده‌ از سوی متقاضیان و به تبع تامین نقدینگی طرح‌ها تا پایان سال تعداد قابل توجهی واحد مسکونی هم به متقاضیان در استان تحویل داده می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همچنین با اشاره به تغییرات اعمال شده در نحوه اجرای طرح‌ها افزود: بنا به تصمیمات اتخاذ شده، واحدهای نهضت ملی مسکن در تمام شهرهای استان به صورت ویلایی در قطعات ۲۵۰ مترمربعی ساخته می شود.

خواجه رضایی با بیان اینکه استان یزد در طرح نهضت ملی مسکن در کشور پیشرو است گفت: نخستین واحدهای این طرح در کمتر از ۱۰ ماه آماده و به بهره برداری رسید و پس از آن ۲۰۰ واحد در مهریز افتتاح شد.

 مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد  در ادامه افزود: سامانه ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن با توجه به پیگیری‌ها در سطح ملی و مصوبه شورای مسکن استان بصورت دائمی بازگشایی شده و این سامانه برای همیشه در استان باز شده و دیگر چیزی به عنوان مهلت ثبت نام وجود ندارد و شهروندان هر زمانی که بخواهند، می‌توانند ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: بر این اساس می‌توان در طول سال برنامه ریزی برای ساخت داشته باشیم مراحل پالایش و تامین زمین نیز پس از ثبت نام به مرور زمان انجام می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد با بیان اینکه آئین نامه اجرایی تبصره قانون بودجه کشور به تصویب هیئت وزیران رسیده است افزود: سکونتگاه‌های غیررسمی در استان در محلات اسکان، صدرآباد، کشتارگاه و غیره است و افرادی در این مناطق زمین تصرفی دارند زمین‌های تصرفی طبق قیمت کارشناسی و ضوابط و شرایط به خودشان واگذار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: جزئیات این آیین نامه در هفته آینده اطلاع رسانی می شود که در این زمینه  تحولی بزرگ در سطح استان می باشد و باعث می شود بسیاری از پرونده های قدیمی و مردم محلاتی که دچار مشکل از این لحاظ بوده اند برطرف شود.

خواجه رضایی همچنین با اشاره به ضوابط تشویقی نوسازی بافت فرسوده، از پرداخت تسهیلات به آن‌ها خبر داد و اظهار داشت: این موضوع مورد تصویب شورای عالی شهرسازی قرار گرفته و مردم می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان و کارگزاری‌ها برای دریافت تسهیلات اقدام کنند.