شناسهٔ خبر: 118182 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

تقدیر وزیر راه و شهرسازی از اقدامات شرکت راه‌آهن در ایام اربعین/جابجایی بیش از ۴۰۵ هزار مسافر اربعین از طریق خطوط ریلی

صالحی وزیر راه و شهرسازی با تقدیر از اقدامات شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در ایام اربعین گفت: میزان حمل‌ونقل ریلی طی ایام اربعین ۱۴۰۱ نسبت به سال‌های گذشته بی‌سابقه بود ولی این کار به خوبی انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وزیر راه و شهرسازی در آیین تجلیل از خادمین اربعین حسینی با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی و مسئولانی از حوزه‌های حمل‌و نقل ریلی، جاده‌ای و هوایی در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برگزار شد، با اشاره به استقبال گسترده از مراسم اربعین امسال گفت: نگرانی بسیار جدی برای انتقال این حجم از زوار با وجود عدم زیرساخت جاده‌ای و هوایی در کشور عراق، وجود داشت، اما به لطف خدا و تلاش مسئولان، طرح اربعین بدون حادثه انجام شد.

قاسمی در خصوص اقدامات راه آهن جمهوری اسلامی ایران در اربعین افزود: در بخش ریلی سابقه این مقدار حمل و نقل ریلی در سالهای گذشته نداشتیم ولی این کار به خوبی انجام شد.

در پایان این برنامه از اقدامات راه آهن و سایر بخش‌های وزارت راه که در اربعین امسال مشغول خدمت‌رسانی بودند تقدیر شد.

به گزارش راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، در ایام اربعین امسال، مجموع ورودی و خروجی زائرین از طریق راه‌آهن، ۴۰۵ هزار و ۵۴۲ نفر بوده است.
از جمله اقدامات حوزه حمل و نقل ریلی در این ایام می‌توان به دو برابر شدن قطارها به مقصد خرمشهر و کرمانشاه، سه برابر شدن قطارها از خرمشهر برای بازگشت زائرین، راه‌اندازی قطار ترکیبی تهران کربلا، جابجایی ۲۴ ساعته و رایگان زائرین از خرمشهر به شلمچه و بالعکس اشاره کرد.