شناسهٔ خبر: 11827 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

طالبی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

اخذ موافقت اصولی ساخت ۵۴۱ مجتمع خدماتی رفاهی جاده‌ای/ ۳۸۲ مجتمع رفاهی خدماتی در حال ساخت/ ۲۳ مجتمع در آستانه بهره‌برداری

مجتمع رفاهی تفریحی بین جاده‌ای مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و نظارت بر بهره برداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه هم اکنون ۵۴۵ مجتمع خدماتی رفاهی در راه های اصلی کشور موجود است گفت: ۳۸۲ مجتمع رفاهی خدماتی جدید نیز در جاده‌های کشور در حال ساخت است.

بابک طالبی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره وضعیت احداث و سرمایه‌گذاری در مجتمع‌های خدماتی رفاهی در راه‌های اصلی کشور اظهار کرد: تاکنون ۵۴۵ مجتمع خدماتی رفاهی برای ارائه خدمات به مسافران در راه‌های اصلی کشور احداث و به بهره برداری رسیده است؛ علاوه بر این ۳۸۲ مجتمع رفاهی خدماتی نیز در جاده‌های کشور در حال ساخت است و موافقت اصولی ساخت ۵۴۱ مجتمع نیز از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اخذ شده و در مرحله استعلام و دریافت مجوز برای ساخت هستند که مجموع این مجتمع‌ها ۱۴۶۸ واحد در ۸۴ هزار کیلومتر راه است.

وی گفت: از ۳۸۲ مجتمع رفاهی در حال ساخت تعداد ۱۴۷ واحد تا ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی، ۹۶ مجتمع از ۲۰ تا ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی، ۵۷ مجتمع از ۴۰ تا ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی، ۵۹ واحد از ۶۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی و ۲۳ واحد بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که این ۲۳ واحد در مراحل پایانی ساخت و در مرحله بهره برداری قرار دارند.

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و نظارت بر بهره برداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: امسال بیش از ۱۹۰ میلیارد ریال از محل اعتباری داخلی سازمان برای ایجاد رمپ‌های این مجتمع‌ها به سرمایه‌گذاران کمک شد. علاوه بر این ۶۴ میلیارد ریال برای تابلوهای راهنمای خدمات رفاهی و اجتماعی اختصاص یافت. این مجتمع‌ها مبلمان جاده‌ای هستند و اهمیت ویژه‌ای دارند از این جهت برای ساخت و نصب این تابلوها و رمپ‌های ورودی مجتمع‌ها در سال جاری ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص منابع شده است./

نظر شما