شناسهٔ خبر: 118324 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق(۱) خبر داد؛

حرکت قطار سمنان- مشهد با ظرفیت ۴۰۰ مسافر از روز پنجشنبه/ اعزام روزانه یک قطار رفت و برگشت در مسیر سمنان- مشهد

قطار پنج‌ ستاره عقاب طلایی به تهران رسید مدیرکل راه‌آهن شمال شرق(۱) با اعلام راه‌اندازی قطار مسافری سمنان- مشهد و حرکت آن از روز پنجشنبه بیست و هشتم مهرماه گفت: ظرفیت این قطار فعلا ۴۰۰ نفر است اما امکان افزایش ظرفیت وجود دارد.

فرشاد زادخور مدیرکل راه‌آهن شمال شرق(۱) در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره راه‌اندازی قطار مسافری سمنان- مشهد و حرکت این قطار اظهار کرد: قطار مسافری سمنان، دامغان و شاهرود به مشهد از روز پنجشنبه ۲۸ مهر ساعت ۱۰:۳۵ دقیقه حرکت خود را از سمنان آغاز می‌کند و ساعت ۲۰:۴۰ دقیقه به مشهد می‌رسد.

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق(۱) با اشاره به به حرکت هر روزه این قطار از مبدا سمنان به مقصد مشهد، گفت: این قطار در ساعت حدود ۱۲:۰۵ از دامغان و حدود ۱۳:۱۰ از شاهرود عبور می‌کند.

زادخور ادامه داد: برای برگشت نیز این قطار ساعت ۲۳:۴۰ از ایستگاه مشهد حرکت کرده و ساعت ۷:۳۵صبح به سمنان می‌رسد.

وی خاطر نشان کرد: قطار مسافری سمنان- مشهد ترکیبی از واگن‌های ۴ و ۶ تخته بوده و ظرفیت آن حدود ۴۰۰ نفر است که امکان افزایش این ظرفیت در آینده وجود دارد.

زادخور گفت: با توجه به قرارگیری استان سمنان در مسیر سفرهای زیارتی به مشهد، اهتمام ویژه برای راه‌اندازی قطار در این مسیر با مبداء سمنان از گذشته وجود داشت اما با توجه به محدودیت‌های موجود در حوزه تامین منابع و حوزه فنی و عملیاتی، اجرای آن سخت بود و می‌توان گفت هیات مدیره راه آهن و در راس آن دکتر صالحی در تامین ناوگان و راه‌اندازی این قطار کاری جهادی انجام دادند.

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق(۱) خاطر نشان کرد: سایر استان‌ها مثل استان مرکزی، خوزستان، اصفهان و یزد هم قطارهای ویژه به نقصد مشهد راه‌اندازی کرده‌اند.

گفتنی است بر اساس اعلام شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران،‌ بلیت قطار سمنان- مشهد از ساعت ۹ صبح امروز دوشنبه ۲۵ مهر بصورت حضوری و اینترنتی به فروش می‌رسد.