شناسهٔ خبر: 11838 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان خبر داد:

بررسی مجدد طرح احداث جامع شهر جديد طیس در سیستان و بلوچستان

ایوب کردانجری مدیر کل راه و شهرسازی ایرانشهر اعلام کرد: با توصيه و تأكيد وزير راه و شهرسازي و استاندار سيستان و بلوچستان طرح جامع احداث شهر جديد طيس در كارگروه تخصصي امور زيربنايي و شهرسازي تأئيد و براي تصويب به شوراي برنامه ريزي استان ارسال شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي جنوب استان سيستان و بلوچستان، ایوب کردانجری گفت : شهر جديد طيس با مساحتی حدود چهار هزار و ۳۰۰ هکتار از شمال با خلیج چابهار ، از شرق به منطقه آزاد چابهار  و از غرب به اراضی هموار ساحلی ناحیه کنارک ختم مي شود .

ايوب كرد در بيان چشم انداز شهر جديد طیس،تأکید کرد: شهر طيس شهریست هوشمند و پیشرو در زمینه اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی ، زیست محیطی ، خلاق با هویتی ماندگار که با پیوند فرهنگ های مختلف و متنوع، پیشگام سرمایه فرهنگی منطقه است و به عنوان شهر سبز و اکولوژیک، پذیرای گردشگران ملی و منطقه ای است كه اين برنامه ريزي و چشم انداز فقط با مشاركت مردم و ساير دستگاه هاي دولتي محقق خواهد شد.

همچنین مدير كل راه و شهرسازي ايرانشهر در ادامه افزود: در تعریف جایگاه شهرجدید طیس نوعی نگاه ملی بر ایجاد کانون های جدید برای جذب تقاضا های سرمایه گذاری به ویژه در عرصه گردشگری و فراغتی مطرح است که به نقش نوین و جنبه های پیشگامانه شهرهای جدید در فعال کردن پتانسیل های اقامتی آنها تأکید دارد.

وي در ادامه بیان کرد:ضرورت ايجاد شهر جديد طيس بر اساس مطالعات منطقه شهري چابهار و كنارك در سال ۱۳۶۹ با پيش بيني اسكان ۱۵۰ هزار نفر جمعيت به تصويب شورايعالي شهر سازي و معماري ايران رسيده بود كه در ساليان گذشته ادامه اقدامات مسكوت مانده بود اما در نيمه دور سال اخير  بحث ايجاد شهر جديد طیس مجددا در دستور كار قرار گرفت./

نظر شما