شناسهٔ خبر: 118395 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان:

۵۵۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در خوزستان وارد فاز عملیاتی می‌شود/ بهره‌برداری از یکهزار و ۵۰۰ واحد مسکونی بندر امام (ره) تا پایان سال جاری

حسین جنتی مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان با اعلام آمادگی استان برای سیل احتمالی از عملیات اجرایی ۵۵۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در استان خبر داد.

حسین جنتی مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به بیان برخی از اقدامات آن بنیاد در بازسازی واحدهای آسیب دیده از سیل بندر امام (ره) و روند بازسازی، اجرای طرح نهضت ملی مسکن، ارایه سند به واحدهای مسکونی روستایی و اجرای طرح بهسازی واحدهای مسکونی روستایی پرداخت.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان با اعلام اینکه سهم استان خوزستان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۶ هزار واحد مسکونی است، گفت: ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی از ۶ هزار واحد شروع شده است و مابقی نیز در مراحل صدور پروانه و سایر مراحل است تا به مرحله ساخت برسد. برنامه زمانبندی بنیاد مسکن است تا واحدهای آغاز شده در سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری برسد.

جتنی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین علاوه بر ۳ هزار و ۵۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان پروژه ۲ هزار واحدی نهضت ملی را به زودی در شهر اهواز آغاز می‌کند. در خصوص شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت نیز منتظر هستیم تا اراضی آماده و تحویل شود تا کارهای احداث این واحدها آغاز شود.

صدور ۱۸۰ هزار جلد سند روستایی و شهری در خوزستان  

وی در خصوص ارایه سند به واحدهای مسکونی شهری و روستایی نیز توضیح داد: سهیمه سال جاری بنیاد مسکن برای ارایه سند ۶ هزار واحد بوده که تاکنون حدود ۵۰ درصد تحقق یافته است و تا پایان سال نیز تعهدات بنیاد به نتیجه می رسد. از ابتدای اجرای طرح سند دار کردن واحدهای فاقد سند در روستاها و شهرهای کوچک استان ۱۸۰ هزار جلد سند صادر شده است.  

بهره‌برداری از یکهزار و ۵۰۰ واحد مسکونی بندر امام (ره) تا پایان سال جاری

جنتی در خصوص بازسازی واحدهای آسیب دیده سیل بندر امام (ه) نیز اعلام کرد: حدود ۵ هزار واحد در بندر امام (ره) از سیل سال ۱۳۹۹ دچار آسیب شدند، گفت: عملیات اجرایی حدود ۲ هزار واحد مسکونی بندر امام (ه) شروع شده و در حال اجراست که تکمیل آنها نیازمند ارایه تسهیلات بانکی ۲۰۰ میلیون تومانی و ارایه خدمات توسط سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان بود که این مهم در جلسه ای مشترک موردتاکید قرار گرفت. تلاش بر این است تا پایان سال جاری یکهزار و ۵۰۰ واحد مسکونی آسیب دیده از سیل در بندر امام (ره) آماده بهره‌برداری شود.  

وی در خصوص اجرای طرح بهسازی محیط روستایی نیز اعلام کرد: بنیاد مسکن در ۷۰۰ روستای استان طرح هادی روستایی را در سال ۱۴۰۰ اجرا و بازنگری ۴۰۰ روستا را اجرایی کرد. بنیاد مسکن از محل قیر رایگان ۲۰۰ میلیاردتومان اعتبار داشت که در ۳۵۰ روستا هزینه شد.

هزینه ۱۰ میلیاردتومانی برای تعمیر سیل‌بندهای روستاهای اطراف اهواز

مدیرکل بنیاد مسکن در خصوص تمهیدات استان برای سیل احتمالی خوزستان گفت: بازسازی بندر امام (ره) به دلیل آنکه هنوز تکمیل نشده مشکلی خواهد داشت. به طور کلی سیل بندها تعمیر شدند و امسال در چند روستای اهواز ۱۰ میلیاردتومان اعتبار برای تعمیر سیل بندهای روستاهای اطراف اهواز هزینه شد. تقریبا در این باره تمهیدات انجام شده است.

واحدهای زلزله اندیکا تکمیل و تحویل شد

جنتی در خصوص زلزله سال گذشته اندیکا نیز اعلام کرد: تمامی واحدهای زلزله دیده که شامل یکهزار واحد احداثی و یکهزار واحد تعمیراتی بود که تمامی واحدها تکمیل و تحویل شده است.