شناسهٔ خبر: 118423 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

اداره کل بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان اعلام کرد

حل مشکل ۲۵۰۰ خانوار اراضی محله علی آباد کنگان استان اصفهان پس از ۵۱ سال

ببینید | آیین تجلیل از دست اندر کاران ستاد ارتباطات مردمی وزارت راه و شهرسازی در اولین دور از سفر های استانی دولت سیزدهم مدیر کل بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان از بازگشت الحاق ۶۸۰ هکتاری زمین به دلیل وجود معارضین متعدد در استان همدان و حل مشکل بیش از ۲۵۰۰ خانوار درباره اراضی محله علی آباد کنگان در استان اصفهان پس از ۵۱ سال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،حسین مذنب با اشاره به تشکیل ستاد ارتباطات مردمی در سفرهای استانی با یادآوری تعیین تکلیف وضعیت پروژه ۱۹۲ واحدی مسکن مهر مددجویان بهزیستی پس از ۱۱ سال در سفرهای استانی به پیگیری تسهیلات پروژه‌های مسکن مهر توسط بانک مسکن و پیشنهاد پیگیری مشکلات جزیره آشوراده استان گلستان و عزل دو مدیر استانی به دلیل تعارض منافع در استان کردستان واستعفای دو مدیر به دلیل تعارض منافع در استان کرمانشاه و حل مشکل مالکیت دو شهر ازگله و گهواره پس از ۲۰ سال در استان کرمانشاه اشاره کرد.

مدیر کل بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان اظهار داشت: حل اختلاف بین سازمان بنادرو دریانوردی با سازمان بنادر و دریانوردی با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و بهره برداری از محور مواصلاتی رستم کلا-بهشهر-نکا  در استان مازندران در دولت سیزدهم پرداخته است.

بنابر این گزارش در استان هرمزگان، حل مشکل سناد مالکیت واحدهای مسکونی نزدیک به ۱۵۰۰ خانوار از اهالی محله اسالم آباد، حل اختالفات فی مابین سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت عمران شهرهای جدید درباره راه دسترسی شهر جدید علوی به بندرعباس و حل اختلافات بین سازمان گمرک جمهوری اسلامی و سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای در موضوع ترخیص کالا در بندر شهید رجایی از دیگر اقدامات بوده است.

وی بیان داشت: از جمله اقدامات خاص انجام شده ستاد ارتباطات مردمی در سفرهای استانی در خراسان رضوی شامل پیگیری انعقاد تفاهم نامه شرکت بازآفرینی شهری و شهرداری مشهد درباره مشکلات سکونتگاه های غیررسمی شهر مشهد و حل اختالف مالکیت اراضی فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد با آستان قدس رضوی بوده است.
بنابر این گزارش درآذربایجان شرقی پیگیری انعقاد تفاهم نامه شرکت بازآفرینی شهری و شهرداری تبریز درباره جابه‌جایی ساکنان سکونتگاه های غیررسمی ۴۸ هکتاری شمال شهر تبریز پس از ۱۰ سال (تحویل ۱۳۰ هکتار زمین برای اسکان ۸۰هزار خانوار) و پیگیری مشکل راه روستای پیشتاب شهرستان هوراند و پیگیری حل مشکل اراضی خاوران شهر تبریز (فاز ۲) با وزارت کشور ازاقدامات خاص انجام شده ستاد ارتباطات مردمی در سفرهای استانی بوده است.

مدیر کل بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان تصریح کرد: حل اختلاف مالکیت اراضی فرودگاه بین المللی رشت با آستان قدس رضوی و حل مشکل بین سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی درباره شعبه آن شرکت در شهر رشت و پیگیری مشکل تداخلات اراضی منطقه دره گرم شهر خرم آباد لرستان از اقدامات خاص انجام شده ستاد ارتباطات مردمی در سفرهای استانی بوده است.

وی افزود: برپایی بزرگترین ستاد ارتباطات مردمی در بین دستگاه های اجرایی کشور از لحاظ تعداد مدیران، مراجعات مردمی و فضاهای اختصاصی، برترین در تعداد حضور مدیران در ستاد ارتباطات مردمی سفرهای استانی در بین دستگاه های اجرایی کشور (۵۶۱ نفر)، ارائه آموزش های لازم به کاربران و اولین دستگاه اجرایی در راه اندازی سامانه سامد و در ستاد ارتباطات مردمی دستگاه های اجرایی و ارائه آموزش های لازم به کاربران از اقدامات اداره کل بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان بوده است.

مذنب گفت: ستاد ارتباطات مردمی سفرهای استانی وزارت راه و شهرسازی برترین در تبت تعداد ۲۳۰۷۵ درخواست های مردمی در ستاد ارتباطات مردمی دستگاه های اجرایی و بیشترین تعداد کاربران ثبت درخواست ها و شکایات مردمی توسط ۴۸۳ نفر و بیشترین تعداد جلسات مسئله محور با حضور مسئولین نهاد ریاست جمهوری و سایر وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی با برگزاری ۱۲۲ جلسه بوده است.
بازدید و پیگیری مشکلات بنادر، پایانه های مرزی، باری، مسافری، ایستگاه‌های راه آهن، فرودگاه‌ها و پروژه های عمرانی و ادارت کل استانی و برگزاری ۱۲۲ مورد جلسه مسأله محور با حضور مسؤلین نهاد ریاست جمهوری و سایر وزارتخانه ها و دستگاه‌های اجرایی از دیگر اقدامات بوده است.
آئین «تجلیل از دست‌اندرکاران ستاد ارتباطات مردمی وزارت راه و شهرسازی در اولین دور سفرهای استانی دولت مردمی» با حضور وزیر راه و شهرسازی، معاونان وزیر،مدیر کل بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی و رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری برگزار شد.