شناسهٔ خبر: 118429 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه خبرداد؛

حذف ۲۴ نقطه پرحادثه در شهرستان های استان کرمانشاه

فریبرزکرمی - مدیرکل راهداری کرمانشاه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۴ نقطه در ۹ شهرستان استان کرمانشاه بصورت امانی حذف شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)  فریبرز کرمی با اشاره به رفع ۸۰ نقطه پرحادثه از ۱۰۲ نقطه حادثه خیز شناسنامه‌دار در محورهای استان، گفت: این نقاط نقاطی بودند که سابقه تصادفات پرتکرار در آنها وجود داشته و با بررسی پلیس راه و کارشناسان راهداری شناسایی شده است.

وی از اصلاح و ایمن سازی بیش از ۸۰ درصد این نقاط خبر داد و عنوان کرد: تا پایان سال گذشته ۸۰ نقطه از این تعداد ایمن سازی شده و تنها ۲۲ نقطه باقی مانده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: در شش ماهه نخست سال جاری ۲۴ نقطه پر حادثه بصورت امانی توسط ادارات شهرستانهای استان کرمانشاه رفع شده است که این نقطه در شهرستان اسلام آبادغرب ۲ نقطه میرعزیزی و سیاخور، در شهرستان پاوه ۵ نقطه پرحادثه در محورهای گردنه شمشیر ۲ نقطه، ۲ نقطه در محور باینگان و یک نقطه در محور نوسود در شهرستان گیلانغرب ۱ نقطه در محور پیچ بیگرضایی، در شهرستان جوانرود ۴ نقطه در محورهای بازان، بانی لوان و ثلاث اصلاح و ایمن سازی شده است.

کرمی در ادامه افزود: ۳ نقطه پرحادثه در محور روستای هوه رود، نیلگ و بریه خانی در شهرستان دالاهو، ۲ نقطه پرحادثه در محور قلقله، بزمین آباد شیخ صله به ازگله در شهرستان ثلاث‌باباجانی، تعریض کمربندی هرسین به نورآباد در شهرستان هرسین، ۳ نقطه پرحادثه تقاطع حسن آباد، کانی شریف، پیام نور در شهرستان روانسر و ۳ نقطه پل سرتیپ آباد، تعریض پل محور اسلام آبادغرب حد فاصل یادمان شهدا به چهارزبر و تعریض پل چغارضا توسط اداره شهرستان کرمانشاه ایمن سازی انجام شده است.

به گفته کرمی، با توجه به محدودیت اعتباراتی که برای ایمن سازی نقاط حادثه خیز وجود دارد، نقاطی که پرخطرتر هستند در اولویت قرار دارند.

وی با اشاره به متفاوت بودن روند ایمن سازی نقاط حادثه خیز، تاکید کرد: برخی از نقاط با نصب تابلو، علائم ایمنی، نصب نیوجرسی، نصب روشنایی و چراغ چشمک زن و... تا ایمن می‌شود، اما برای برخی نقاط نیازمند تعریف پروژه‌هایی مانند احداث روگذر و زیرگذر هستیم که نیازمند اعتبارات قابل توجهی است، از سوی دیگر در برخی موارد با وجود معارضین اجتماعی از سرعت روند ایمن سازی می کاهد.

انتهای پیام/