شناسهٔ خبر: 118437 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

محور علیخان سلطان بهسازی می‌شود

تعریض محور علیخان سلطان رئیس اداره نگهداری راه‌های راهداری البرز از اجرای پروژه بهسازی و تعریض محور علیخان سلطان حد فاصل جاده قدیم کرج - هشتگرد تا میدان راهدار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(البرز) سعید امیرانی‌زاده از اجرای پروژه بهسازی و تعریض محور علیخان سلطان حد فاصل جاده قدیم کرج - هشتگرد تا میدان راهدار خبر داد و اظهار کرد: به علت کم‌عرض‌بودن جاده و حجم بالای تردد وسایل نقلیه در محور مذکور، بار ترافیکی در این محدوده در اکثر ساعات روز بالا بود بنابراین تعریض و بهسازی محور با هدف کاهش بار ترافیکی و ارتقای ایمنی در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه این پروژه به طول سه کیلومتر در حال اجراست، افزود: اجرای پروژه از ابتدای مهرماه سال جاری آغاز شده است.

این مسئول توضیح داد: برای اجرای این پروژه هشت میلیارد تومان اعتبار در نظرگرفته شده است که مبلغ آن از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تامین می‌شود.

امیرانی‌زاده در ادامه از اجرای پروژه روکش حفاظتی در کمربندی اشتهارد خبر داد و گفت: این پروژه به طول دو کیلومتر در باند جنوبی و از ابتدای کمربندی در حال اجراست.

وی یادآور شد: در مدت اجرای این پروژه تردد خودرو در این محور با اعمال محدودیت ترافیکی و رعایت جوانب احتیاط انجام می‌شود.

رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز توضیح داد: برای اجرای این پروژه سه میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که مبلغ آن از محل اعتبارات ملی تامین می‌شود.

وی بیان کرد: اجرای این پروژه تاکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در موعد مقرر به پایان برسد.

این مسئول در پایان گفت: تعریض و بهسازی جاده‌ها نقش مؤثری در ارتقای ایمنی و خدمت‌رسانی بیشتر به کاربران جاده‌ای دارد و خوشبختانه در سال‌های اخیر به همت اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفته است.