شناسهٔ خبر: 118448 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها خبر داد:

جذب ۲۵۰ نیروی جدید با اولویت عملیات هوانوردی در شش ماه آینده

سیدی-مديرعامل شرکت فروددگاه رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از اخذ سهیمه استخدامی جدید خبر داد و گفت: در شش ماهه آینده، ۲۵۰ نفر جدید با اولویت حوزه عملیات هوانوردی جذب شرکت فرودگاه‌ها خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ حمیدرضا سیدی معاون وزیر، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از اخذ سهیمه استخدامی جدید خبر داد و گفت: در شش ماهه آینده، ۲۵۰ نفر جدید با اولویت حوزه عملیات هوانوردی جذب شرکت فرودگاه‌ها خواهند شد.

سیدی در مراسم گرامیداشت ۲۰ اکتبر روز جهانی کنترل ترافیک هوایی که روز چهارشنبه با حضور اعضای هیات مدیره، معاونان و مدیران کل شرکت فرودگاه‌ها برگزار شد، ضمن تبریک این روز، اظهار کرد: افتخار می کنم، به عنوان یک مراقبت پروازی، همکاری خود را در این صنعت آغاز کردم.

وی با اشاره چالش های اداره کل کنترل ترافیک هوایی در تامین نیروی انسانی، اظهار امیدواری کرد؛ با وجود دانشگاه صنعت هواپیمایی کشور و دانشجویانی که به طور اختصاصی در آن آموزش می بینند، در آینده از این چالش عبور کنیم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها در ادامه از جذب ۲۵۰ نیروی جدید در آینده نزدیک خبر داد و گفت: تعداد ۲۵۰ نیروی امریه که خدمت سربازی آن ها به اتمام رسیده جذب فرودگاه های کوچک خواهند شد.

سیدی تصریح کرد: خوشبختانه با سهمیه ای که اخذ شده، در شش ماه آینده تعداد ۲۵۰ نفر جدید جذب شرکت فرودگاه‌ها خواهند شد و اولویت جذب نیروهای جدید با حوزه عملیات هوانوردی است.

وی در خصوص بحث آموزش در اداره کل کنترل ترافیک گفت: هیچ گونه محدودیتی در این موضوع وجود ندارد و همکاران حوزه کنترل ترافیک با حمایت شرکت فرودگاه‌ها می توانند برنامه های خود را اجرا کنند.

معاون وزیر، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه متخصصان داخلی و شرکت های دانش بنیان پای کار صنعت هوانوردی هستند، عنوان کرد: برای تمام فرودگاه های کشور از ابوموسی تا اهواز و مشهد اعتبار بهسازی در نظر گرفته ایم و از مدیران فرودگاه‌ها می خواهیم تا با جدیت پیگیر امور نیمه تمام باشند.

سیدی تصریح کرد: تمام مدیران شرکت فرودگاه‌ها با استفاده از ظرفیت های قانونی پیگیر مطالبات کنترلرهای ترافیک هوایی و سایر زحمت کشان فرودگاهی و ستادی هستند.

مراقبان پرواز جزو فداکارترین نیروهای صنعت هوانوردی هستند

در ادامه نیز علی قاسم زاده عضو هیات مدیره و راهبر عملیات فرودگاهی ضمن تبریک به مناسبت این روز، گفت: کنترلرهای پرواز جزو فداکارترین نیروهای صنعت هوانوردی است.

وی اظهار کرد: تحریم های ناجوانمردانه علیه ایران ظلم بسیار بزرگی به تمام کشور به ویژه صنعت هوانوردی بود اما مراقبان پرواز با فداکاری و تعهد پای کار این صنعت خطیر ایستادند.

عضو هیات مدیره شرکت فرودگاهها در پایان ضمن قدردانی از زحمات تلاشگران حوزه اداره کل کنترل ترافیک هوایی گفت: زحمات این متخصصان آشکار است و همین موضوع باعث شده تا جایگاه قابل توجهی در سطح منطقه داشته باشند.

برقراری بیش از ۲۷ هزار پرواز در شهریور گواه زحمات نیروهای مراقبت پرواز است

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها گفت: کنترلرها با حجم بسیار زیادی از کار مواجه هستند و آمار بیش از ۲۷ هزار پرواز در شهریور ماه سال جاری گواه خوبی برای این موضوع است.

مسعود نیکبخت گفت: با جذب نیروهای جدید بخش عمده ای از چالش های پیش روی اداره کل کنترل ترافیک هوایی برطرف می شود.

برقراری پروازهای جام جهانی اتفاق مثبتی برای ایران است

مدیرکل کنترل ترافیک هوایی در مراسم گرامیداشت این روز ضمن تبریک و خداقوت به همکاران خود در حوزه کنترل ترافیک هوایی گفت: برگزاری مسابقات جام جهانی برای اولین بار در همسایگی ایران و نیز برقراری پروازهای آن از آسمان ایران، اتفاق بسیار مثبتی برای کشور است.

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ امیرحسین صادقچه اظهار کرد: طبق پیش بینی های انجام شده، برای جام جهانی تا دو هزار پرواز به کشور قطر برقرار خواهد شد که به طور حتم ایران نیز سهم قابل توجهی در این جریان دارد.

وی اشاره به اهمیت بحث آموزش در حوزه تحت مدیریت خود گفت: ۳۵ درصد آموزش شرکت فرودگاه‌ها در حوزه کنترل ترافیک بوده و حتی در شرایط دشوار کرونا نیز کلاس ها برگزار شد.

گفتنی است؛ در مراسم گرامیداشت روز جهانی کنترل ترافیک هوایی مدیران فرودگاه های کشور به صورت ارتباط ویدیویی حضور داشتند و ابوذر ضیایی و علی جزینی زاده مدیران کل فرودگاههای اصفهان و کرمان به نمایندگی از سایر فرودگاه‌ها سخنرانی کردند.