شناسهٔ خبر: 118503 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل دریایی در هفته‌ای که گذشت؛

سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد تومانی در بندر جاسک/ آغاز عملیات اجرایی بندر نخل ناخدا از آبان‌ماه/ عملیات نجات خلیج گرگان؛ ۵.۵ درصد جلوتر از برنامه/ رشد ۲۹ درصدی عملیات تخلیه‌وبارگیری بندر چابهار طی ۶ ماه گذشته

بنادر سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد تومانی در بندر جاسک، آغاز عملیات اجرایی بندر نخل ناخدا از آبان‌ماه، پیشی گرفتن ۵.۵ درصدی عملیات نجات خلیج گرگان از برنامه و رشد ۲۹ درصدی عملیات تخلیه‌وبارگیری بندر چابهار طی ۶ ماه گذشته، از مهمترین خبرهای حوزه بنادر و دریانوردی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل دریایی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد تومانی در بندر جاسک

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ۴۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بندر جاسک انجام شده است و درواقع ساخت برج کنترل و تجهیزات دریایی بندر از این محل صورت گرفته است.

آغاز عملیات اجرایی بندر نخل ناخدا از آبان‌ماه

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: پیرو توافقی که دو هفته پیش بین سه وزیر و استاندار هرمزگان امضا شد، از آبان ماه عملیات اجرایی در بندرگاه نخل خدا را شروع خواهیم کرد.

عملیات نجات خلیج گرگان؛۵/۵ درصد جلوتر از برنامه

عملیات ساخت دایک در کانال آشوراده از برنامه زمان‌بندی حدود ۵/۵ درصد جلوتر است.

افزایش ۱۸ درصدی حمل و نقل کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان از افزایش ۱۸ درصدی حمل و نقل کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان طی ۶ ماهه سال جاری در بنادر غرب این استان خبر داد.

استقرار یکی از کشتی‌های حامل مسافران جام جهانی در بندر بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از استقرار یکی از کشتی‌های حامل مسافران جام جهانی در بندر بوشهر خبر داد.

بهره‌برداری کامل از پایانه مسافری بین‌المللی دریایی بندر بوشهر تا ۲۵ آبان‌ماه

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر اعلام کرد: بخش دریایی پایانه مسافری بین‌المللی دریایی بندر بوشهر به منظور پشتیبانی از جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال آماده شده و پایانه مسافری بین‌المللی دریایی این بندر هم تا ۲۵ آبان‌ماه سال جاری، آماده بهره‌برداری خواهد بود.

ارائه تخفیف‌های ۹۵ درصدی واگذاری اراضی بندری به سرمایه‌گذاران

مدیرکل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر و دریانوردی با تشریح بازنگری فرآیند ضوابط سرمایه‌گذاری در بخش دریایی و بندری از ارائه تخفیف‌های ۹۵ درصدی واگذاری اراضی بندری به سرمایه‌گذاران خبر داد.

رشد ۲۹ درصدی عملیات تخلیه‌وبارگیری بندر چابهار طی ۶ ماه گذشته

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از رشد ۲۹ درصدی عملیات عملیات تخلیه‌وبارگیری بندر چابهار در نیمسال نخست سال جاری خبر داد.