شناسهٔ خبر: 118508 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی:

ظرفیت دانشگاه‌ها برای بهسازی راه های روستایی مورد استفاده قرار گیرد

دکتر فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت:استفاده از توان علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها و بنیاد نخبگان و راهکارهای آنها بهترین ظرفیت برای ترمیم و بهسازی راه‌های روستایی و حل مسایل و مشکلات آنها است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)، فاطمه محمدبیگی در نشست شورای اداری این اداره کل که با محوریت بررسی وضعیت راه‌های روستایی در شهرستان‌های قزوین، آبیک و البرز برگزار شد با بیان اینکه بخش عمده تخریب راه ها روستایی ناشی از فعالیت معادن است، گفت: فعالیت معادن نه تنها بر راه های روستایی بلکه به طور کلی بر زندگی، سلامت و محیط زیست جوامع روستایی در قزوین تاثیرات سوئی داشته و باید نظارت قوی میدانی بر فعالیت آنها صورت گیرد.

وی با اشاره به وضعیت بودجه بهسازی راه های روستایی نیز گفت: توزیع اعتبارات و بودجه در راه‌های روستایی شهرستان‌های استان قزوین باید به طور عادلانه‌ای تقسیم شده و در توزیع آن مواردی چون جمعیت و موقعیت جغرافیائی شهرستان‌ها مورد توجه قرار گیرد.

 محمدبیگی ادامه داد: در بخش راه های اصلی و شریانی نیز قزوین با وجود قرار گرفتن در مسیر ۱۳ استان کشور وضعیت خوبی از نظر رویه راه‌ها ندارد و براساس مطالعات صورت گرفته با ۳۲ درصد بیشترین خرابی رویه راه های کشور در همین استان است.

وی ادامه داد:با وجود حجم بالای تردد در این راه‌ها و چنین حجم بالایی از تخریب راه، باید سهمی از نظر ایجاد مسیر دسترسی به استان‌های کشور از طریق وزارت راه و شهرسازی به این استان تعلق گیرد.

محمدبیگی با تاکید بر ساماندهی اعتبارات گفت:برای این کار باید با همفکری بین استانداری و نمایندگان مردم استان در مجلس سند توزیع اعتبارات با زمان‌بندی مشخص تهیه و براساس آن عمل شود.