شناسهٔ خبر: 11853 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در صورت تامین اعتبار تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

پیشرفت ۶۰ در صدی کمربندی گرگان در گلستان

کمربندی شیراز مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان از پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه کمربندی گرگان خبر داد و گفت: نیمی از این پروژه تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی بخش رستمی کمربندی گرگان را بخش مهمی از طرح احداث بزرگراه بهشهر - قوچان اعلام کرد و گفت: حدود۲۴۰ کیلومتر از این پروژه از شهر گرگان عبور می کند.

رستمی بیان کرد:این کمربندی از شرق گرگان شروع شده و در ادامه با عبور از شمال استان، دو شهر گرگان و کرد کوی را پوشش داده و در پایان نیز از غرب کرد کوی خارج می شود.

وی با بیان اینکه این کمربندی به طول ۵۰ کیلومتر به طور چشمگیری بار ترافیکی این منطقه را کاهش می دهد،گفت:حدود ۱۵ کیلومتر فاز یک این پروژه در دست اجرا قرار دارد که ۹ کیلومتر آن نیز در حال حاضر از پیشرفت ۹۰ درصدی برخوردار است.

  نماینده مجری شرکت ساخت و توسعه زیرساخت های کشور در استان گلستان نیز در خصوص این پروژه افزود:این پروژه به عنوان بخشی از کنار گذر مشترک گرگان - کرد کوی محسوب می شود که طول آن ۱۵ کیلومتر است.

علی اصغر رفیعی نژاد با اشاره به اینکه مشاور این پروژه شرکت رساب و پیمانکار پروژه شرکت آندیشن است،تأکید کرد:این پروژه تا به حال متوقف نشده و ما تا کنون با توجه به اعتبارات موجود در نظر گرفته شده به کار خود ادامه داده ایم.

وی همچنین افزود: امسال هم از سوی شرکت ساخت و سازمان راهداری حدود ۳ میلیارد تومان تأمین اعتبار شده و همچنین برای پایان پروژه به اعتبارات بیشتری نیاز داریم.

رفیعی نژاد در پایان گفت:در صورت عدم بروز مشکلات مربوط به ارزیابی و تأمین اعتبار،تأمین مصالح و ... امسال بخشی از این مسیر را به بهره برداری می رسانیم البته انتظار می رود در صورت تأمین اعتبار بیشتر این پروژه در مدت زمان کمتری به پایان برسد./

نظر شما