شناسهٔ خبر: 118547 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان شرقی خبر داد:

رشد ۷۳ درصدی اعزام و پذیرش مسافر در نوروز ۱۴۰۱در فرودگاه تبریز/ نصب و راه اندازی چراغهای SFLS در فرودگاه تبریز

فرودگاه تبریز مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان شرقی از رشد۷۳ درصدی اعزام و پذیرش مسافر در نوروز ۱۴۰۱ در فرودگاه تبریز خبرداد و گفت:نصب و راه اندازی چراغهای SFLS باند ۳۰R فرودگاه تبریز یکی از اقدامات مهم اداره کل در سال جاری بوده است.

رامین آذری مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان شرقی در گفتگو با  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به تشریح مهم ترین اقدامات این اداره کل در ۶ ماهه نخست سال جاری و برنامه‌های پیش بینی شده برای نیمه دوم سال ۱۴۰۱ پرداخت.

آذری در ابتدا با اشاره به اهم اقدامات فرودگاه تبریز در نیمه نخست سال ۱۴۰۱ گفت: فعالیت های انجام گرفته در فرودگاه تبریز در دو بخش پروازی و عمرانی قابل تقسیم بندی است که گسترش قابل توجه مسیرهای پروازی و همچنین افزایش آمار جابجایی مسافر و پرواز ، از مهم ترین دستاوردهای فرودگاه تبریز در این بخش است.

وی گفت: مهم ترین سیاست این اداره کل در بخش پروازی، افزایش تعداد شرکت‌های هواپیمایی فعال در فرودگاه تبریز است که این امر موجب ایجاد فضای رقابتی و در نهایت تنوع ایرلاین‌ها در مسیرهای متفاوت شده است بطوری که هم اکنون از مجموع ۲۰ ایرلاین فعال در کشور، ۱۷ شرکت هواپیمایی پروازهای خود را بصورت برنامه ای یا موردی به فرودگاه تبریز انجام می دهند و دو شرکت هواپیمایی خارجی معتبر نیز پروازهای فرودگاه تبریز به فرودگاه‌های شهر استانبول انجام می دهند.

جابجایی قریب به ۱۰۰ هزار نفر مسافر در ایام نوروز۱۴۰۱

آذری از جابجایی نزدیک به صد هزار نفر مسافر از فرودگاه تبریز در نوروز ۱۴۰۱بعنوان یکی از دستاوردهای مهم فرودگاه‌های آذربایجان شرقی نام برد و گفت: آمار پرواز و مسافر فرودگاه تبریز در بازه زمانی ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردین سالجاری به ترتیب از رشدی ۲۹ و ۷۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار بود که در نهایت تعداد ۹۶۴۶۳ نفر مسافر با ۷۵۹ پرواز در ایام نوروز ۱۴۰۱ از فرودگاه تبریز جابجا شده اند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان هم چنین به انجام موفقیت آمیز پروازهای حج تمتع سال ۱۴۰۱ فرودگاه تبریز اشاره کرد و گفت: فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز جزو نخستین فرودگاه‌های کشور بود که هم در عملیات رفت و هم در عملیات برگشت افتخار میزبانی از حجاج خانه خدا را داشت که با لطف پروردگار متعال و تلاش کلیه عوامل دخیل در عملیات حج این عملیات با جابجایی ۱۵۶۹ نفر در قالب ۶ پرواز در عملیات رفت و تعداد ۱۵۶۴ نفر با همین تعداد پرواز در عملیات برگشت با موفقیت به اتمام رسید.

آذری در پاسخ به سوالی مبنی بر آمار جابجایی مسافر فرودگاه تبریز در ایام پروازهای اربعین سال ۱۴۰۱ نیز گفت: فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز همانند سال گذشته، یکی از فرودگاه‌های منتخب کشور بود که افتخار میزبانی از زائرین اربعین حسینی را داشت که این پروازها از ۱۷ تا ۳۱ شهریور ماه سال جاری انجام گرفت که در این مدت  ۳۰۲۲ نفر  زائر با دو شرکت هواپیمایی در مسیر تبریز نجف اعزام و پذیرش شدند.

نصب و راه اندازی چراغهای SFLS در فرودگاه تبریز

مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان شرقی در مورد مهم‌ترین پروژهای عمرانی فرودگاه‌های استان گفت: نصب و راه اندازی چراغهای SFLS باند ۳۰R فرودگاه تبریز یکی از اقدامات مهم اداره کل در سال جاری بوده است.

وی در توضیح عملکرد این چراغها گفت: چراغهای  SFLS  به منظور ارتقاء سیستم روشناییCAT۲  باند ۳۰R  فرودگاه تبریز نصب شده اند که از آن جهت تسهیل دید خلبان در هنگام شب و یا شرایط دید نامناسب استفاده می شود که با حالت فلش زن مشخص کننده خط وسط باند است.

 انجام پروژه های عمرانی با اعتباری بالغ بر ۲۸۰ میلیارد ریال در نیمه دوم سال

آذری همچنین در مورد برنامه‌های اداره کل برای نیمه دوم سال ۱۴۰۱ گفت: پروژه های عمرانی مهمی با اعتباری بالغ بر ۲۸۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برای ۶ ماه دوم سال جاری پیش بینی شده‌اند که اجرای آنها باعث افزایش قابل توجه کیفیت خدمت رسانی به مسافرین محترم فرودگاه‌های تبریز و سهند خواهد شد.

وی درباره جزئیات این پروژه ها گفت: بهسازی محوطه ترمینال داخلی فرودگاه تبریز ، بهسازی سرویس های بهداشتی ترمینال حج فرودگاه تبریز، اصلاح جاده دسترسی اداره آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما، سامانه‌های نظارت تصویری فرودگاه‌های تبریز و سهند، مرمت و بهسازی ساختمان پلیس فرودگاه تبریز و احدث دیوار حفاظتی فرودگاه سهند از جمله مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی اداره کل در ماه‌های آینده هستند که مقدمات اجرایی این پروژهای آغاز شده و به سرعت در حال انجام است.

وی هم چنین افزود : ۳ پروژه مهم دیگر ( احداث سوله اداره آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما ، اصلاح کف و سقف کادب ترمینال حج و احداث موتورخانه ترمینال حج ) با پیش بینی اعتباری بالغ ۲۵۰ میلیارد ریال در مراحل نهایی تخصیص اعتبار می باشد که بلافاصله پس از تخصیص،  عملیات اجرایی آنها نیز آغاز خواهد شد.