شناسهٔ خبر: 118556 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های استان بوشهر خبر داد؛

تمرین کامل طرح اضطراری فرودگاه شهدای بوشهر برگزار شد

فرودگاه بوشهر مدیرکل فرودگاه‌های استان بوشهر از برگزاری موفق تمرین کامل طرح اضطراری با رویکرد حفظ و ارتقای آمادگی سازمان‌ها در مواجهه با حوادث احتمالی در فرودگاه بوشهر خبر داد.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، کمال دهقان منشادی مدیرکل فرودگاه‌های استان بوشهر از برگزاری موفق تمرین کامل طرح اضطراری با رویکرد حفظ و ارتقای آمادگی سازمان ها در مواجهه با حوادث احتمالی در فرودگاه بوشهر خبر داد.

منشادی اظهار کرد: تمرین کامل طرح اضطراری در فرودگاه بوشهر علاوه بر دنبال کردن اهدافی نظیر ارزیابی توانایی‌ها و تمرین وظایف کلیه ارگانهای ذیربط در هنگام شرایط اضطراری، آمادگی و چگونگی مدیریت بحران در وضعیت‌های مختلف اضطراری، آشنایی کارکنان فرودگاه و سایر ارگان‌های درگیر در شرایط اضطراری با یکدیگر و بهره مندی از خدمات یکدیگر، فراهم بودن تجهیزات در حالات اضطراری، رفع نواقص احتمالی و افزایش توان عملیاتی در هنگام بروز سوانح را نیز به دنبال دارد.

وی در زمینه نحوه ارزیابی اجرای این مانور گفت: تمامی مراحل تمرین توسط ارزیابان شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و سازمان هواپیمایی کشوری با استفاده از چک لیست های بین المللی بررسی و نتیجه رضایت بخش اعلام شد.

به گزارش شرکت فرودگاه‌های و ناوبری هوایی؛ مانور کامل (دوسالانه) طرح اضطراری در فرودگاه بوشهر با حضور مسئولین استان و واحدهای فرودگاهی و حضور مدیریت بحران استانداری، دادستانی، مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی، هلال احمر، پزشکی قانونی، نیروی هوایی ارتش و سپاه، ادارات آتش نشانی شهرداری و بنادر و نیروگاه، آرامستان، هلیکوپتری ایران،سپاه و پلیس فرودگاه های استان و شرکت‌های هواپیمایی برگزار شد.