شناسهٔ خبر: 11870 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اخوان عبداللهیان در پاسخ به چگونگی ترغیب مهندسان برای شرکت در انتخابات:

نحوه عملکرد نظام مهندسی در میزان مشارکت اعضا بسیار موثر است / اطلاع‌رسانی به موقع همراه با آموزش مداوم فراموش نشود

محمد رضا اخوان عبداللهیان به گفته مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی، نحوه عملکرد سازمان نظام مهندسی در چند سال اخیر، در ترغیب جامعه مهندسان برای شرکت در انتخابات نظام مهندسی ساختمان بسیار موثر است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،محمد رضا اخوان عبداللهیان در ادامه و در پاسخ به چگونگی ترغیب جامعه مهندسان برای حضور در انتخابات هیات‌مدیره و بازرسی سازمان نظام مهندسی ساختمان،گفت: " به نظرم برای آنکه بتوان جامعه ای را برای شرکت در انتخابات تشویق کرد چندین عامل موثر است. به عبارت دیگر ترغیب به شرکت در انتخابات موضوعی نیست که بتوان ظرف چند روز آن را عملی کرد. این کار برنامه ای منظم  ومداوم را می طلبد."

رئیس نظارت بر انتخابات نظام مهندسی استان در ادامه به خبرنگار ما گفت :"اگر چه تغییر در رویکردهای یک جامعه و یا یک سازمان در ایجاد انگیزه شهروندان آن جامعه و یا اعضای یک صنف برای شرکت در انتخابات بسیار  تاثیر گذار است اما آن تغییرات باید به نحوی  باشد که کاملا  برای اعضای آن محسوس باشد."

عبداللهیان همچنین میزان مشارکت در استان های مختلف کشور را متفاوت دانست و اضافه کرد:" فراموش نکنیم که مشارکت در این انتخابات بسته به تعداد اعضا و نامزدها ی آن استان بستگی دارد.برای مثال طبیعی است میزان مشارکت در استانی با جمعیت کم ،بسیار کمتر از یک استان پر جمعیت باشد. اما از این گذشته عامل دیگری که در این باره می توان به آن اشاره کرد بحث آموزش است. بسیاری از اعضای سازمان نظام مهندسی به هر دلیلی پروانه اشتغال ندارند، به نظر می رسد سازمان نظام مهندسی باید این افراد را  رها نکرده و  از افراد باتجربه و متخصص در حوزه ساخت وساز برای آموزش و افزایش مهارت های فنی -تخصصی این افراد استفاده کند.حتی می توان کلاس های کارورزی برگزار کرد.به یقین چنین برنامه هایی در دراز مدت ،عاملی برای فرهنگ سازی در این باره و ترغیب و تشویق جامعه مهندسی بخصوص جوانان این حرفه برای شرکت در انتخابات خواهد شد. "

وی در پایان عامل سوم را اطلاع رسانی به موقع و بجا دانست و گفت:اگر هیات مدیره و بازرسی سازمان نظام مهندسی در طول ۳ سال کاری خود ارتباط شان را با همه اعضای سازمان به طور یکسان و بدون تبعیض حفظ کنند و در همه حال اعضا را در جریان تمامی فعالیت های خود قرار دهند بی شک دلیل دیگری برای تشویق مهندسان برای شرکت در انتخابات خواهد بود./

نظر شما