شناسهٔ خبر: 118701 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

۲۹۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی در شهرها و روستاها عملیاتی شد/تکمیل و بهره‌برداری از ۱۰۰ هزار واحد روستایی با پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی

مصاحبه رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه ۲۹۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی تحت مسئولیت بنیاد وارد فاز عملیاتی شده، از تکمیل و بهره‌برداری ۱۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی طی سه ماه آینده با پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی خبر داد.

اکبر نیکزاد رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای تحت‌مسئولیت بنیاد و همچنین روستاهای سراسر کشور اعلام کرد: در مجموع و تاکنون ۲۹۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی تحت‌مسئولیت بنیاد در حال ساخت است که از این تعداد ۱۰۳ هزار واحد مسکونی در شهرها و ۱۸۷ هزار واحد نیز در روستاهای کشور در حال احداث است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: برنامه‌ریزی شده تا واحدهای مسکونی که عملیات اجرایی آنها آغاز شده در سریع‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسند و تحویل مردم شوند.

نیکزاد توضیح داد: در ۲۵ آبان سال گذشته (۱۴۰۰) تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی مصوب شد که هنوز پرداخت آن تسهیلات آغاز نشده است. همان زمان نیز در توافق با مردم احداث واحدهای مسکونی روستایی با ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات آغاز و مقرر شد تا ۱۰۰ میلیون تومان دیگر با ابلاغ، توسط بانک‌ها به واحدهایی که کار را آغاز کرده‌اند پرداخت شود.

وی تاکید کرد: هم‌اکنون ۱۰۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در روستاها به مرحله سقف رسیده است که چنانچه وام ۲۰۰ میلیون تومانی عملیاتی شود طی دو تا سه ماه آینده همه این واحدها آماده بهره‌برداری خواهد شد.

نیکزاد روند احداث واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن را روند مناسبی برشمرد و گفت: طرح نهضت ملی مسکن طرحی متناسب با نیاز مردم به مسکن است که با پشتوانه قانون جهش تولید در حال انجام است. ابهام خاصی در قانون جهش تولید مسکن وجود ندارد ضمن آنکه ظرفیت قانون جهش تولید مسکن ظرفیت مناسبی است و هدف‌گذاری نیز قابل قبول و شدنی است. اما شورای عالی مسکن که اعضایش مشخص شده هر کدام وظایفی دارند که باید نسبت به وظایف محوله عمل کنند. با عمل به مسئولیت‌های محوله در قانون جهش تولید مسکن بسیاری از مشکلات مردم در حوزه مسکن حل خواهد شد.

وی تصریح کرد: بنیاد مسکن با تمام توان به میدان تولید مسکن آمده است و ۲۹۰ واحد مسکونی شهری و روستایی را در دست احداث دارد.