شناسهٔ خبر: 118734 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار خراسان شمالی تاکید کرد:

ضرورت بومی سازی بسته های تشویقی برای بافت های ناکارآمد

دیدار استاندار خراسان شمالی با معاون وزیر استاندار خراسان شمالی گفت : یکی از محرک های اصلی در راستای توانمندسازی محلات ناکارآمد و بافت های فرسوده بومی سازی بسته های تشویقی وزارت راه و شهرسازی در استان است .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، محمدرضا حسین نژاد در جلسه ستاد بازآفرینی با حضور آئینی معاون راه و شهرسازی  اظهار داشت:‌ امیدواریم با بومی کردن بسته های تشویقی وزارت راه و شهرسازی تحرک و توانمند سازی این مناطق را هم در محورهای اجتماعی و امنیتی و هم بافت شهری شاهد باشیم.

وی بر اهتمام جدی معاونت عمرانی استانداری و سایر دستگاه های متولی اجرایی در حوزه بازآفرینی تاکید و خاطر نشان کرد : اشتغال، امنیت و اصلاح کالبد از موضوعات مهم در بافت های فرسوده است که تنها با اعتبارات مرکزی حل آن امکانپذیر نیست و این کمک ها فقط چاشنی کار است .

حسین نژاد تصریح کرد: برای مداخله حداقلی و استفاده از فضاهای خدماتی در این محلات کم برخوردار ، ضروری است تا تمام شهرداران و فرمانداران شناسایی این محلات را سریع تر انجام دهند تا مطالعات لازم برای این مناطق هدف انجام شود .

وی افزود : دغدغه ها و اهداف حوزه بازآفرینی شهری استان با کمک وزارت راه و شهرسازی در حوزه های قیر رایگان ، اعتبارات و مطالعات سریع تر پیش برود.

حسین نژاد در ادامه گفت : یکی از نقشه های راه استان باید پیگیری مصوبات ستاد بازآفرینی کشور باشد تا بر مبنای تغییرات جدید حاصل شده حرکت کنیم .

وی اجرای مصوبات ستاد بازآفرینی کشور را مبنای حرکت عمرانی در شهرها دانست و افزود: بازآفرینی فراز و نشیب های بسیاری تاکنون داشته اما در حال حاضر شاهد تغییرات جدید در حوزه منافع مردم هستیم که امیدواریم اقدامات شاخصی در حوزه بافت های فرسوده استان شاهد باشیم.