شناسهٔ خبر: 118747 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

اجرای وظایف قانونی دستگاه‌ها برای «جلوگیری از رشد اجاره‌بها»/نوسازی ۱۱۰ هزار واحد ناپایدار در بافت‌های فرسوده سراسر کشور

نهضت ملی مسکن پرند اجرای وظایف قانونی دستگاه‌ها برای «جلوگیری از رشد اجاره‌بها»، نوسازی ۱۱۰ هزار واحد ناپایدار در بافت‌های فرسوده سراسر کشور، پرداخت بیش از ۳۴هزار میلیاردتومان به حساب سازندگان طرح نهضت ملی مسکن بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی شامل واگذاری اراضی روستایی ۵۰۰ متری به شکل اجاره ۹۹ ساله به متقاضیان،عملیاتی شدن ۲۹۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی در شهرها و روستاها، انعقاد قرارداد خودمالکی نهضت ملی بیش از ۵۴ هزار واحد، تاکید رییس‌جمهور بر اجرای وظایف قانونی دستگاه‌ها برای «جلوگیری از رشد اجاره‌بها»، نوسازی ۱۱۰ هزار واحد ناپایدار در بافت‌های فرسوده سراسر کشور، پرداخت بیش از ۳۴هزار میلیاردتومان به حساب سازندگان طرح نهضت ملی مسکن بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

اجرای وظایف قانونی دستگاه‌ها برای «جلوگیری از رشد اجاره‌بها»

ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با بررسی موضوع افزایش غیرمجاز اجاره‌بها در تابستان امسال، دستگاه‌های مسئول در این زمینه را موظف کرد به وظایف قانونی خود عمل کنند تا از افزایش اجاره‌بها در ماه‌های آینده جلوگیری شود.

اراضی روستایی ۵۰۰ متری به شکل اجاره ۹۹ ساله به متقاضیان واگذار می‌شود

مقرر شده است تا بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روستاها قطعات زمین ۵۰۰ متری آماده به شکل اجاره ۹۹ ساله برای متقاضیانی که آمادگی مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها را دارند تخصیص بدهد.

عملیاتی شدن ۲۹۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی در شهرها و روستاها

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه ۲۹۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی تحت مسئولیت بنیاد وارد فاز عملیاتی شده، از تکمیل و بهره‌برداری ۱۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی طی سه ماه آینده با پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی خبر داد.

انعقاد قرارداد خودمالکی نهضت ملی بیش از ۵۴ هزار واحد

 عضو هیات مدیره بانک مسکن از انعقاد قرارداد خودمالکی ۵۴ هزار و ۶۶۵ واحد به مبلغ ۱۸ هزار و ۶۷۸ میلیاردتومان خبر داد.

پرداخت بیش از ۳۴هزار میلیاردتومان به حساب سازندگان طرح نهضت ملی مسکن

عسکری سرپرست بانک مسکن اعلام کرد: عملکرد بانک مسکن در ۷ ماهه اول سال جاری در پرداخت تسهیلات، معادل کل تسهیلات پرداختی در سال ۱۴۰۰ است.

ورزشگاه بناب ۱۴۰۲ تکمیل و بهره‌برداری می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی که به همراه نایب رییس مجلس شورای اسلامی از ورزشگاه و بیمارستان بناب بازدید داشت، از تکمیل و بهره‌برداری ورزشگاه در سال آینده خبر داد.

تشکیل قرارگاه اطلاع‌رسانی طرح نهضت ملی مسکن در استان‌ها

سرپرست مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی از تشکیل قرارگاه اطلاع رسانی طرح نهضت ملی مسکن در استان ها و ضرورت پاسخگویی به شهروندان خبر داد.

ضرورت تخصیص ردیف بودجه برای مدیریت بحران زیرساخت‌های وزارت راه و شهرسازی

در نشست ستاد مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی بر ضرورت تخصیص ردیف بودجه برای مدیریت بحران زیرساخت‌های وزارتخانه تاکید شد.

امضای قرارداد تسهیلات نوسازی یکهزار و ۸۱۳ واحد در بافت‌های فرسوده چهار استان

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: قرارداد تسهیلات نوسازی یکهزار و ۸۱۳ واحد در بافت فرسوده استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل و زنجان منعقد شد.

نوسازی ۱۱۰ هزار واحد ناپایدار در بافت‌های فرسوده سراسر کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه ۱۱۰ هزار واحد ناپایدار در بافت های فرسوده سراسر کشور در دست نوسازی قرار دارد از معرفی بیش از ۶۹ هزار واحد برای دریافت تسهیلات خبر داد.

کارگروه فولاد و سیمان برای تامین مصالح ساختمانی نهضت ملی مسکن تشکیل می‌شود

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از تشکیل کارگروه فولاد وسیمان در همراهی دو وزارتخانه راه و شهرسازی و صمت برای تکمیل زنجیره تامین مصالح ساختمانی طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

کاهش ۲۰درصدی قیمت تمام شده واحدهای نهضت ملی با اجرای فناوری‌های نوین ساختمانی

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با معرفی برخی از فناوری های نوین ساختمانی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن از کاهش ۲۰ درصدی قیمت تمام شده در پروژه های بهره‌مند از فناوری های نوین خبر داد.

بیش از ۹۰ هزار واحد مسکونی شهری طرح نهضت ملی بنیاد مسکن وارد مرحله ساخت شد

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن با اعلام معرفی اراضی احداث ۲۶۱ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن به بنیاد گفت: بیش از ۹۰ هزار واحد مسکونی شهری طرح نهضت ملی تحت مسئولیت بنیاد وارد مرحله ساخت و ساز شد.