شناسهٔ خبر: 118752 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس نگهداری ابنیه فنی راهداری استان اردبیل خبرداد:

ضرورت احداث کنارگذر و ارتقای حفاظهای پل جوراب در بزرگراه اردبیل- نیر

سامانه پل ها رئیس نگهداری ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل در راستای پدافند غیرعامل ازضرورت احداث کنارگذر وارتقای حفاظهای پل جوراب در بزرگراه اردبیل-نیر خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،مهدی زندیان در دومین جلسه کارگروه حمل ونقل و جابجایی کمیته پدافند غیرعامل استان با بیان اینکه در جهت جلوگیری از پرت شدن وسیله نقلیه سنگین به پشت سد یامچی ارتقای حفاظ ها و رفوژمیانی پل های جوراب در مسیر رفت و برگشت از اولویت های کمیته حمل ونقل در کارگروه پدافند غیرعامل است گفت:با توجه به ضرورت مسئله در یک قسمت از پل نیوجرسی و حفاظ پل انجام شده و کار مطالعاتی و تکمیل قسمت های دیگر پل پس از اخذ موافقت نامه از پدافند غیر عامل آغاز می شود.

وی با اشاره به اینکه در مواقع بحران این پل می تواند برخی آسیب ها و تهدیداتی را برای منطقه داشته باشد تصریح کرد:احداث کنارگذر جدید برای این پل نیز باید مدنظر و مورد مطالعه کارشناسان این حوزه باشد.

رئیس نگهداری ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل همچنین بر تکمیل کنار گذز تونل ۱۲ در محور اردبیل – سرچم تاکید کرد و خاطرنشان شد:از ۱۲ تونل موجود در استان اردبیل یک راه روستایی بعنوان کنارگذز برای ۱۱ پل قابل استفاده است و از نظر پدافند غیرعامل هیچگونه مشکلی در این ۱۱ تونل و جود ندارد.

وی اظهارکرد:گلوگاههای تونل ۱۲ اردبیل سرچم نیز شناسایی شده و بایدبرای مقابله با مشکلات، کنارگذر جدید برای تونل ۱۲سرچم طراحی وتکمیل شود.

 رئیس نگهداری ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل سطح بندی زیرساخت های مواصلاتی،احصا و اولویت بندی پروژه های مشکل دار و شناسایی آسیب پذیری وضعیت موجود راهها و پلها از منظر پدافندی را از وظایف کارشناسان کمیته حمل و نقل در کارگروه پدافند غیرعامل برشمرد و بیان کرد:تهدیدات و آسیب هایی موجوددر حوزه حمل ونقل از جمله تونل ها و شبکه راهها بطور کامل در این جلسه بررسی، شناسایی وجهت طراحی وساخت اقدام می شود.