شناسهٔ خبر: 118765 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

همکاری‌های مرکز تحقیقات راه، مسکن وشهرسازی و سازمان عمران و توسعه حریم حرم امام رضا(ع) تقویت می‌شود

جلسه جلسه بحث و تبادل نظر در خصوص هم‌افزایی و توسعه همکاری‌های تخصصی بین مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و سازمان عمران و توسعه حریم حرم حضرت رضا (ع) برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه  و شهرسازی از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، جلسه بحث و تبادل‌نظر در خصوص هم‌افزایی و توسعه همکاری‌های تخصصی بین  مرکز تحقیقات راه، مسکن وشهرسازی و سازمان عمران و توسعه حریم حرم حضرت رضا (ع) در محل این مرکز برگزار شد.

در این جلسه که با حضور محمدمهدی حیدری سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و سعید مهرپویا معاون طرح و برنامه سازمان عمران و توسعه حریم حرم و جمعی از مدیران دو مجموعه برگزار شد،  سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با ابراز خرسندی و علاقمندی در خصوص خدمتگزاری مرکز تحقیقات به آستان علی بن موسی‌الرضا (ع) و با تاکید بر لزوم همکاری بین دو نهاد، گفت: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با پشتوانه ۵۰ سال فعالیت‌های علمی و تخصصی، ‌آمادگی دارد تا با همکاری متخصصین سازمان عمران و توسعه حریم حرم، در جهت هم‌افزایی و انجام همکاری‌های تخصصی مشترک اقدام کند.

معاون طرح و برنامه سازمان عمران و توسعه حریم حرم نیز با اشاره به پیچیدگی‌های مختص حرم به لحاظ تاریخی، ارزشی و جایگاه ویژه آن، گفت: ضرورت دارد تا از تمام ظرفیت‌های علمی و تحقیقاتی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به عنوان بازوی پژوهشی در جهت نیازمندی‌ها و موارد مختلفی که حرم با آن مواجه است از جمله ملاحظات مقاوم‌سازی بخش‌های مختلف حرم، درهای ضد حریق، مستندسازی امور عمرانی صورت گرفته تاکنون در قالب نرم‌افزار BIM و ... بهره‌مند شویم.

وی نگارش استانداردها و ضوابط ویژه حرم را به نحوی که حرم نظام فنی و اجرایی مختص خودش را داشته باشد از مهمترین محورهای همکاری برشمرد.

بهینه‌سازی مصرف انرژی، آستانه مطلوب تامین نور، آسایش محیطی و احصای دقیق نیازهای زائرین، عرصه هم‌پیوندی حرم مطهر با شهر و... از دیگر محورهایی بود که در این جلسه طرح و مورد تبادل‌نظر قرار گرفت.

همچنین مقرر شد تا با امضای تفاهمنامه مشترک همکاری، اقدامات و فعالیت‌های مشترک از جمله انجام پروژه‌های مشترک در ذیل این تفاهم‌نامه در دستور کار دو مجموعه قرار گیرد.