شناسهٔ خبر: 118766 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد خبر داد؛

ورود نخستین محموله مازوت از حوزه CIS به بندر امیرآباد برای ترانزیت به امارات

انزان پور مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد از ورود نخستین محموله سوخت مازوت از یکی از کشورهای حوزه CIS به بندر امیرآباد جهت ترانزیت به کشور امارات خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدتقی انزان پور با اشاره به ظرفیت بالای ترانزیتی بندر امیرآباد در کنار توان واردات و صادرات، گفت: یکی از اهداف و برنامه های مهم این بندر، جذب کالا و تنوع خدمات بندری و دریایی است که نقطه قوت کشور در شقوق مختلف حمل‌ونقل‌ بین‌المللی به ویژه در حوزه دریای خزر است.

به‌گفته وی در نخستین محموله، حدود پنج هزار تن سوخت مازوت از یکی از کشورهای حوزه CIS جهت ترانزیت به کشور امارات وارد بندر امیرآباد شده است. 

مدیرکل بندرامیرآباد به ضرورت هم افزایی بنادر ایران و کشورهای همسایه در حوزه دریای خزر اشاره کرد و افزود: بندرامیرآباد به عنوان تنها بندر متصل به شبکه راه آهن سراسری در شمال کشور، توانسته زیرساخت های مناسبی را برای استفاده بهینه صاحبان کالا از حمل و نقل ترکیبی ایجاد کند تا با استقرار واگن روی اسکله‌ها ترانزیت این نوع محموله‌ها از طریق حمل ریلی تسهیل و تسریع شود. 

انزان‌پور تداوم رشد آمار عملیاتی بندرامیرآباد در ماه‌های گذشته را حاکی از توجه ویژه این بندر به همکاری‌های بین المللی با بنادر تجاری دیگر کشورها عنوان کرد و گفت: با توافق صورت گرفته قرار شد ۱۰۰ هزار تن از این سوخت در پنج نوبت از طریق بندرامیرآباد به امارات ارسال شود. 

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی،‌ مدیرکل بندرامیرآباد با اشاره به رشد ۱۰۵ درصدی ترانزیت خارجی کالا در بندر امیرآباد در سال جاری، ابراز امیدواری کرد: وجود بسترهای مناسب در پذیرش کالاهای متنوع و بهبود شاخص‌های عملیاتی در مراودات چند بعدی بتواند سهم بندرامیرآباد را در ترانزیت خارجی کالا و تجارت بین المللی دریایی افزایش دهد.