شناسهٔ خبر: 118767 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل ریلی در هفته‌ای که گذشت؛

برآورد ۲۲ هزار میلیارد تومان هزینه برای راه‌آهن رشت- آستارا/افزایش سرعت لوکوموتیوها و هدفمند شدن خطوط ریلی دو اولویت شرکت راه‌آهن

راه آهن اینچه برون از مهم‌ترین اخبار در حوزه حمل‌و نقل‎ ریلی هفته گذشته می‌توان به برآورد ۲۲ هزار میلیارد تومان هزینه برای راه‌آهن رشت- آستارا و افزایش سرعت لوکوموتیوها و هدفمند شدن خطوط ریلی دو اولویت شرکت راه‌آهن اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل ریلی به وقوع پیوست، به شرح زیر است:

برآورد ۲۲ هزار میلیارد تومان هزینه برای راه‌آهن رشت- آستارا/تامین اعتبار از طریق منابع داخلی و سرمایه‌گذاران خارجی

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور راه آهن رشت- آستارا را مهم‌ترین پروژه ریلی کشور دانست که به ۲۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و گفت: این خط ریلی تکمیل کننده کریدور شمال به جنوب است و ایران را به ریل آذربایجان، روسیه و اروپای شرقی متصل می‌کند.

زمان ارسال فراخوان طرح‌های پژوهشی معاونت حمل‌ونقل تمدید شد

مدیر کل دفتر طرح جامع و مدل‌های حمل‌ونقل از تمدید مهلت برای ارسال فراخوان طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی تا ۱۴ آبان ماه خبر داد.

افزایش سرعت لوکوموتیوها و هدفمند شدن خطوط ریلی دو اولویت شرکت راه‌آهن

مدیر عامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران کاهش تقلیل سرعت لکوموتیوها با حفظ ایمنی را نیازمند افزایش بهسازی خطوط ریلی دانست و گفت: افزایش سرعت لوکوموتیوها و هدفمندتر شدن خطوط ریلی دو هدف اولویت‌دار شرکت راه‌آهن است که نیاز به بودجه دارد.

جابجایی بیش از ۴۰۵ هزار زائر کربلا از طریق ناوگان ریلی/اعزام ۷۴۴ رام قطار فوق‌العاده در ایام اربعین

عملکرد شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در ایام اربعین ۱۴۰۱ حاکی از جابجایی بیش از ۴۰۵ هزار نفر زائر در بازه زمانی یازدهم تا سی‌ویکم شهریور ماه از طریق ناوگان حمل‌ونقل ریلی است.

معرفی توانمندی‌های ایران در حوزه حمل‌ونقل هوشمند/استقبال تاجیکستان از ترانزیت توسط مسیرهای عبوری ایران

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی در جلسه مشترک با وزیر صنعت و فناوری‌های نوین تاجیکستان، توانمندی‌های ایران در حوزه حمل‌ونقل و لجستیک را تشریح کرد.

مناطق آزاد حلقه تقویت همکاری‌های ایران و تاجیکستان در حوزه لجستیک

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی مناطق آزاد را فرصتی برای تقویت روابط حمل‌ونقلی و لجستیکی میان ایران و همسایگان دانست و از عزم تاجیکستان برای افزایش همکاری‌های ترانزیتی با ایران خبر داد.

رشد ۱۰۰ درصدی توسعه ناوگان ریلی در سه ماهه دوم سال جاری/عبور ۷ قطار تزانزیتی از ایران با مبدأ روسیه در مهرماه سال جاری

مدیر عامل شرکت راه‌آهن از ورود ۴۰۷ واگن باری و ۶ لکوموتیو به ناوگان ریلی کشور در ۳ ماهه دوم سال جاری خبر داد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد بیش از ۱۰۰ در صدی همراه شده است.

ایجاد تحول در نوسازی ناوگان حمل‌ونقل تا ۳ سال آینده/ایران مرجع ترانزیت منطقه شده است

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه حمل‌ونقل اساس پیشرفت هرکشوری است، نوید اجرای طرح توسعه ترانزیت کشور را داد و گفت: این طرح منجر به ایجاد تحول در حوزه حمل‌ونقل طی سه سال آینده خواهد شد.

ورود ۴۱۳ دستگاه ناوگان تولید داخل و بازسازی شده به شبکه ریلی/ارزش یک هزار و ۲۷ میلیارد تومانی ناوگان جدید

مراسم بهره‌برداری از دومین مرحله توسعه ناوگان جدید ریلی با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت راه‌آهن برگزار شد که طی این مراسم ۴۱۳ دستگاه ناوگان تولید داخل و بازسازی شده وارد شبکه ریلی کشور شد.

حمل و نقل ریلی در بندر شهید رجایی به مرز ۳ میلیون تن رسید

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان میزان تخلیه و بارگیری کالا از طریق حمل و نقل ریلی در بندر شهید رجایی طی ۶ ماهه امسال را بیش از ۲ میلیون و ۸۳۲ هزار تن اعلام کرد.

اعلام آمادگی ایران برای افزایش ترانزیت کالا با کشورهای آسیای مرکزی در کنفرانس لجستیک تاجیکستان

معاون حمل و نقل وزارت راه وشهرسازی با حضور در کنفرانس بین‌المللی تاجیکستان موقعیت جغرافیایی استراتژیک و مزیت‌های لجستیک جمهوری اسلامی ایران را تشریح کرد.