شناسهٔ خبر: 118783 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران در تبریزعنوان کرد:

شناخت هویت واقعی ملت ایران، عامل اصلی ناکامی دشمنان

مشاوروزیردرتبریز مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران گفت: شناساندن هویت ایرانی ها توسط امام خمینی(ره) زمینه ساز اقتدار فعلی ایران شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از آذربایجان شرقی؛ حمید مردانیان مشاور وزیر راه وشهرسازی درامور ایثارگران در مراسم تجلیل از ایثارگران ادارات کل تابعه وزارت راه و شهرسازی در استان گفت: ۱۷ استان قفقاز با صدها کیلومتر مرز دریایی دوره قاجار، آرارات‌کوچک، دشت ناامید و قسمت هایی از اروند در دوره پهلوی اول و دردانه ایران، بحرین زر خیز در دوره پهلوی دوم به بیگانگان بخشیده شد، اما وجبی خاک در دوره جمهوری اسلامی از دست نرفت.

وی با اشاره به اینکه تاکید امام‌خمینی(ره) بر استقلال و آزادی موجب خودباوری ملت ایران اسلامی شد، تصریح کرد: ابرقدرت های شرق و غرب با پول و تجهیزات و حتی نیروهای اجاره ای در مقابل ملت ایران‌جنگیدند، اما مردم‌ ما با نثار خون جوانان خود، نگذاشتند لکه ننگ اشغال خاک کشورمان در تاریخ بماند.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران با بیان‌ اینکه برخی ها سعی می کنند شاهکار ملت ایران در دفاع مقدس را کوچک بشمارند گفت: ۲۳۰ هزار شهید، پنج میلیون جانباز، آزاده و ایثارگر و ملتی که در پشت جبهه ها از خط مقدم پشتیبانی می کردند، پوزه رژیم بعث که حمایت ۴۲ کشور دنیا را داشت به خاک مالیدند و این کار کوچکی نبود.

حمید مردانیان کوتاهی های صورت گرفته در تبیین این افتخارات و اهمیت تداوم آن را عامل اصلی تسلط فکری دشمن‌ بر تعدادی از جوانان کشورمان دانست و افزود: اگر به دهه هشتادی های ما تبیین می شد که به موجب کاپیتولاسیون، ناموس ایرانی مورد تعدی سربازان مست آمریکایی قرار می گرفت اما شهربانی کشور قدرت دخالت نداشت، به هیچ وجه نعمت جمهوری اسلامی را کوچک نمی شمارند.

در پایان‌ این مراسم از تعدادی از جانبازان، آزاده ها و فرزندان شهید شاغل در مجموعه های تابعه وزارت راه و شهرسازی در استان آذربایجان شرقی توسط مشاور وزیر راه تجلیل شد.