شناسهٔ خبر: 118791 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

دبیر کارگروه حمل و نقل و جابه جایی پدافند غیرعامل استان:

نقشه پدافندی حمل و نقل برای جابه جایی در استان گلستان لازم است

راهداری گلستان دبیر کارگروه حمل و نقل و جابه جایی پدافند غیرعامل گلستان با بیان حساسیت و اهمیت موضوع پدافند و مسیرهای دسترسی و آسان برای عبور و حمل و نقل کالاهای اساسی در مواقع بحران، گفت: به نقشه ای از مسیرهای پدافندی کلی از شهرستان ها و استان برای حمل و نقل و جابه جایی در بخش های مختلف جاده ای، ریلی، هوایی و دریایی نیاز داریم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گلستان)، عادل مصدقی در جلسه کارگروه حمل و نقل و جابه جایی پدافند غیرعامل استان بمناسبت هفته پدافند غیرعامل با حضور اعضای کارگروه افزود: در این نقشه لازم است به شناسایی نقا ط قوت و ضعف و اجرای راهکارهای موثر برای جلوگیری و رفع آسیب های احتمالی مسیرهای شبکه حمل و نقل پرداخته شود.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با تعیین استان های معین گلستان در موضوع پدافند و تسریع اقدامات عملی می توانیم به اهداف کارگروه دست یابیم.

مصدقی مهمترین و اولویت دارترین محور پدافندی در بخش جاده ای را، ایجاد بسترهای مناسب در بخش ابنیه فنی و کنارگذرها و پل های محور اصلی نوکنده تا جنگل گلستان بیان کرد و گفت: سایر دستگاههای مرتبط نیز لازم است در این زمینه به جمع بندی طرح ها و ارائه راهکارهای موثر بپردازند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان نیز ، مقابله با تهدیدات سایبری را یکی از اولویت های این کارگروه بیان کرد و گفت: جدیت و تلاش موثر برای اجرای اقدامات مرتبط ما را به نتیجه مورد نظر می رساند.

از پیشنهادات مهم مطرح شده در این جلسه هوشمند سازی فعالیت ها و اقدامات، ایجاد سامانه های مشخص نقشه برداری، توجه به اصل پیش بینی و پیشگیری بود.چهارم تا 11 آبان ماه با نام هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده و شعار امسال این هفته "پدافند دانش بنیان، حفاظت از زیرساخت ها و تداوم کارکردها" است.