وی بیان کرد: خراسان رضوی حدود ۹۰ شهر بزرگ و کوچک دارد که اکنون مشکلات زمین طرح ملی مسکن در حدود ۷۰ شهر این استان رفع شده است که در شهرستانها به صورت یک طبقه و ۲ طبقه برای ساخت واگذار می‌ شود.
وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در قالب این طرح ۲۴۰ هکتار زمین متعلق به آستان قدس است که با راه و شهرسازی درحال  تهاتر است و آماده سازی این اراضی توسط امور اجرایی بنیاد مسکن در حال انجام است و احداث ۳۰ تا ۴۰ هزار واحد از طرح نهضت ملی مسکن در مشهد قطعی شده است.

رستم قاسمی، معاونان وزیر و اعضای کمیسیون عمران مجلس به منظور نظارت میدانی از پروژه های عمرانی استان خراسان رضوی و بازدید از بافت فرسوده کلانشهر مشهد به این منطقه سفر کردند.
در این سفر معاونان وزیر راه و شهرسازی از جمله عباسی معاون مسکن و ساختمان، آیینی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازافرینی شهری ایران، یزدانی معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌ها، خادمی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل حضور دارند.

بنابر این گزارش چهارمین مرحله تخصیص واحدهای طرح نهضت ملی مسکن به متقاضیان در خراسان رضوی، مراسم قرعه‌کشی و تخصیص بلوک چهار هزارو ۲۹۰ واحد روز سه‌شنبه در شهرستان نیشابور با حضور استاندار خراسان رضوی آغاز شد.

همچنین در ماه گذشته آیین قرعه کشی چهار هزار و ۳۰ قطعه زمین در قالب اجرای طرح نهضت ملی مسکن در ۶ شهر خراسان رضوی در شهرستان تایباد برگزار شد.

در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان خراسان رضوی ۶۰ هزار واحد در شهرهای کمتر از ۱۰۰ هزار نفر، ۶۰ هزار واحد در شهرهای بیشتر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، ۱۰۰ هزار واحد در مناطق روستایی و حدود ۱۱۰ هزار واحد نیز در مشهد و حومه آن ساخته خواهد شد.