شناسهٔ خبر: 118891 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نیمه نخست سال ۱۴۰۱؛

رفع تصرف فوری اراضی ملی استان اصفهان به ارزش ۹۶۵۰ میلیارد تومان

سرهنگ امیرسعید باقری - اصفهان فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان از رفع تصرف فوری اراضی ملی و دولتی استان اصفهان به ارزش ۹۶۵۰ میلیارد تومان در نیمه نخست سالجاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ سرهنگ امیرسعید باقری فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان اظهار داشت: درشش ماهه ابتدای امسال، ۷۰.۱ هکتار از اراضی ملی و دولتی استان اصفهان در گستره ۱۰۸ شهر این استان با هوشیاری کارکنان این فرماندهی از چنگال متصرفان خارج و رفع تعرض فوری شد.  

وی با بیان اینکه این یگان وظیفه حراست و رفع تصرف انفال و اراضی دولتی و ملی را بر عهده دارد عنوان کرد: برای این اراضی جمعاً تعداد ۶۲ مورد تعرض گزارش و واقع شده بود که با اقدامات بعمل آمده مورد رفع تصرف قرار گرفت و با معترضین برخورد شد.  

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان اذعان داشت: ارزش این اراضی رفع تصرف شده ۹ هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است.   

وی افزود: بمنظور جلوگیری از تصرف اراضی ملی و دولتی در سطح استان اصفهان، همواره اجرای اقدامات پیشگیرانه در اولویت این یگان قرار دارد براین اساس در نیمه نخست سال جاری جهت اطلاع رسانی با نصب ۱۰۴ تابلو، علائم هشدار دهنده و دیوار نویسی هشدارهای لازم اعلام شده تا مردم عزیز استان بدانند کدام اراضی مربوط به بیت المال است.  

سرهنگ باقری بیان داشت: تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی در سراسر استان اصفهان به صورت پیمایش روزانه در حال گشت زنی برای رصد اراضی ملی و دولتی تحت پوشش هستند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف این اراضی اقدامات قانونی لازم را انجام می‌دهند، لذا در سالجاری نیز میزان گشت زنی تیم های عملیاتی این یگان بیش از ۳۴ هزار ساعت بوده است.  

وی خاطرنشان کرد: سامانه ۱۶۵۶ به صورت شبانه روزی به منظور دریافت اخبار و اطلاعات مردمی در ارتباط با تصرف اراضی ملی و دولتی فعال بوده و مردم عزیز استان اصفهان می‌توانند موارد تصرف، تعرض و دخالت در اراضی دولتی و ملی را از طریق تماس با این شماره به یگان حفاظت اراضی گزارش دهند.