شناسهٔ خبر: 11893 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزير در بازدید از پروژه‌های راهسازی مازندران:

جذب میلیون‌ها گردشگر در ایجاد راه‌های ارتباطی ایمن است/ ایجاد راههای دسترسی آسان، راهكار برون رفت از محروميت

طرح کمربندی ساری به منظور تسريع در اجراي عمليات اجرايي احداث كمربندي بابل و تعریض محور سواد کوه،معاون وزير راه و شهرسازي و مدير عامل شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور روز گذشته از اين پروژه ها بازديد کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره كل راه و شهرسازي استان مازندران، علي نورزاد در اين بازديد گفت: راههاي ارتباطي استان مازندران به دليل گردشگر پذير بودن و نزديكي به پايتخت و برخورداري از مواهب طبيعي از اهميت خاصي برخوردار است و از راههاي بسيار پرترافيك محسوب مي شود. فاصله كم مراكز جمعيتي در مازندران و تراكم شهرها در اين استان نيز اهميت راه‌هاي درون استاني را افزايش مي دهد و موقعيت خاصي را از اوضاع حمل و نقل جاده اي راههاي استان پديد مي‌آورد.

وي ادامه داد :يكي از راهكارهاي برون رفت از محروميت و حركت به سوي توسعه پايدار ، ايجاد راه دسترسي و مواصلاتي بوده كه الحمدا... در دولت يازدهم عنايت ويژه اي به اين مهم شده است.

معاون وزير راه و شهرسازي به اهميت راه هاي مازندران اشاره و اظهار کرد:با توجه به كثرت پروژه هاي راهسازي در مازندران بايد اعتبارات بيشتري به اين استان تزريق شود  زیرا با سرمايه گذاري مناسب و ايجاد يك راه ارتباطي ايمن مي توان ميليونها گردشگر و مسافر را به اين استان هدايت كرد.

نورزاد در خصوص عمليات اجرايي كمربندي بابل نیز گفت : با توجه به شرايط اعتباري و تلاش نمايندگان مردم اين ديار در مجلس شوراي اسلامي و تعهدات پيمانكاران، امیدواریم ظرف مدت سه ماه يك باند رفت اين كمربندي به زير بار ترافيك رود.

وي عنوان کرد:كمبود اعتبارات كافي، تملك زمين، شرايط آب و هوايي و ... از جمله مواردي هستند كه اجراي اين پروژه را به تاخير انداختند.

 در اين بازديد دكتر خادمي معاون شركت ساخت و توسعه و زيربناهاي حمل و نقل جاده اي كشور مهندس نوروزي مديركل راه و شهرسازي استان ، حاج آقا ناصري نماينده مردم بابل در مجلس شوراي اسلامي ، فرماندار بابل نيز معاون وزير راه و شهرسازي را همراهي کردند. 

نگاه ويژه به اتمام عمليات تعريض محور سوادكوه 

معاون وزير راه و شهرسازي و مديرعامل شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور درباره تعریض محور سواد کوه نیز گفت: وزارت راه و شهرسازي نگاه ويژه اي براي اتمام عمليات اجرايي تعريض اين محور دارد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان مازندران، دكتر علي نورزاد در اين بازديد ضمن اعلام تاكيد ويژه مقام عالي وزارت در خصوص ارتقاء و ايمن سازي محورهاي استان خاطر نشان ساخت: اقبال و استقبال عموم كاربران جاده اي براي تردد از سطح محورهاي مازندران بالاست ، از اين رو اميدواريم با برنامه ريزي و تلاش مضاعف بتوانيم سرعت قابل توجهي در روند اجرايي اين پروژه داشته باشيم.

مديرعامل شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور در خصوص عمليات اجرايي تعريض محور قائمشهر _ فيروزكوه هم افزود : طول اين محور ارتباطي در حوزه استحفاظي مازندران ۸۴ كيلومتر است كه به حول و قوه الهي ۷۱ كيلومتر عمليات تعريض انجام شده و ۱۳ كيلومتر باقي مانده است.

وي در اين بازديد ضمن اشاره برمحدوديتها و چالشهاي موجود در روند اجرايي پروژه هاي راهسازي در استان گفت: همت و غيرت به همراه تلاش و كوشش تمامي دست اندركاران براي اتمام پروژه مذكور ستودني است.

دكتر نورزاد ادامه داد: اميدواريم با تلاش و همت همه عزيزان در سال جاري عمليات تعريض اين محور را به بهره برداري نهايي برسانيم./

نظر شما