شناسهٔ خبر: 118998 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نایین خبر داد؛

تحصیل ۳۵۲۹ هکتار اراضی ملی و موات داخل حریم شهرهای نائین و بافران

مهدی علمی - اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نایین از تحصیل بیش از سه هزار و ۵۲۹ هکتار اراضی ملی و موات داخل حریم شهرهای نائین و بافران در نیمه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ مهدی علمی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نایین در خصوص اقدامات بعمل آمده در حوزه املاک و حقوقی این شهرستان اظهار داشت: مطابق با سیاست گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان و تلاش‌های ویژه بعمل آمده در شهرستان، سه هزار و ۵۲۹ هکتار اراضی ملی و موات داخل حریم شهرهای نائین و بافران در نیمه اول سال ۱۴۰۱ تحصیل شد.  

وی با اشاره به انتقال قطعی تعداد ۲۰ پلاک  مسکونی (موضوع قرارداد واگذاری سنوات قبل)، در خصوص اراضی واگذار شده با کاربری‌های مختلف در شهرستان نایین اذعان داشت: پنج پلاک مسکونی به ۱۰ خانوار از اقشار ویژه شهرستان، یک قطعه زمین با کاربری تالار پذیرایی در شهر نائین و دو پلاک زمین با کاربری اداری به مساحت بیش از هشت هزار مترمربع واگذار شد.   

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نایین افزود: ۲۳ هکتار از اراضی داخل حریم و محدوده طرح هادی روستای مزرعه امام جهت ساخت مسکن ارزان قیمت و رفع مشکلات اهالی این روستا به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان منتقل شد.  

وی بیان داشت: علاوه بر این موارد ۱۰ قطعه زمین جهت استفاده ۲۰ خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی که دارای حداقل دو عضو معلول هستند اختصاص یافت.  

علمی با اشاره به پیگیری‌های بعمل آمده جهت ویلایی شدن طرح نهضت ملی مسکن شهر انارک و اخذ موافقت این موضوع گفت: زمین مسکونی به میزان تقریبی هشت هزار و ۱۰۰ مترمربع در شهر انارک و ۳۷ هزار مترمربع در شهر نایین (برای ساخت ۲۳۶ واحد) جهت طرح نهضت ملی مسکن واگذار شد.  

وی خاطرنشان کرد: در راستای سرعت بخشی به طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان و تامین اراضی مورد نیاز، به ترتیب ۱۵ هکتار و پنج هکتار از اراضی داخل حریم شهرهای نایین و انارک به محدوده این شهرها الحاق شد.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نایین عنوان کرد: در راستای بهسازی بافت فرسوده محله محمدیه این شهرستان مبلغ ۶۸۰ میلیون تومان به شهرداری نایین تخصیص داده شد.