شناسهٔ خبر: 119048 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در پنجمین جلسه شورای مسکن گلستان عنوان شد؛

صدور پروانه ساخت رایگان برای متقاضیان تسهیلات بافت فرسوده

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: متقاضیان گلستانی می توانند با استفاده از ظرفیت تسهیلات بافت فرسوده در قالب طرح نهضت ملی مسکن از امتیازات شهرداری ها در حوزه صدور پروانه و هزینه های نظام مهندسی بهره مند شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک عصر یک شنبه ۸ آبان ماه در پنجمین جلسه شورای مسکن استان اظهار کرد: طرح نهضت ملی مسکن همزمان با کل کشور، در استان گلستان نیز آغاز شده و هم اکنون عملیات احداث واحدها در شهرستان های استان در حال پیشروی است.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: زمین موردنیاز چهارساله ی ما در استان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن یک هزار و ۸۰۰ هکتار بوده که تا کنون سند ۳۲۰ هکتار از اراضی مورد نیاز طرح به نام سازمان ملی زمین و مسکن انتقال یافت.

وی با بیان اینکه ۱۷۵ هکتار از اراضی در اختیار وزارت راه شهرسازی به طرح نهضت ملی مسکن در گلستان اختصاص یافته، گفت: در روزهای اخیر ۵۵ هکتار از اراضی متعلق به دستگاه های اجرایی در شهرستان گنبد کاووس به طرح نهضت ملی مسکن الحاق شد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان همچنین تصریح کرد: در شهرستان های گرگان و گنبد از نظر تامین زمین و پیشروی در اجرای طرح در وضعیت مناسبی قرار داریم.

ملک افزود: با توجه به اینکه  این دو شهرستان جمعیتی بالای ۱۰۰ هزار نفر دارند، ضروری است طرح های الحاق زمین های تملک شده به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری کشور برسد.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: این طرح ها در سایر شهرها توسط شورای برنامه ریزی استان به تصویب می رسد.

وی در جریان این جلسه گفت: در حال حاضر عملیات اجرایی ۳ هزار واحد مسکونی در استان آغاز شده که این عملیات مراحل خاکبرداری تا نازک کاری را شامل می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان همچنین اظهار کرد: درصد پیشروی احداث واحدهای مسکونی در استان در مجموع  حدود ۴۵ درصد بوده که بخشی از این واحدها تا پایان سال افتتاح خواهند شد.

ملک از استفاده از ظرفیت پیمانکاران بومی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان سخن گفت و افزود: در دو شهرستان علی آباد کتول و بندرترکمن فراخوان برای حضور پیمانکاران منتشر شده و منتظر حضور آن ها و اعلام موافقت از سوی سازندگان هستیم.

وی در پنجمین جلسه شورای مسکن استان گفت: همچنین متقاضیان گلستانی می توانند با استفاده از ظرفیت تسهیلات بافت فرسوده در قالب طرح نهضت ملی مسکن از امتیازات شهرداری ها در حوزه صدور پروانه و هزینه های نظام مهندسی بهره مند شوند.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان در انتها یادآور شد: تمامی منازل مسکونی موجود در بافت فرسوده و سکونت گاه های غیر رسمی مشمول استفاده از این تسهیلات می شوند.