شناسهٔ خبر: 119062 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی کشور هشدار سطح نارنجی صادر کرد؛

بارش شدید باران ووقوع سیلاب در مناطق مستعد/ اختلال در تردد جاده‌ای و احتمال لغو پروازها

باران سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی از شدت بارش‌ها در برخی استان‌های کشور خبر داد که سبب وقوع سیلاب در مناطق مستعد و آسیب به صنعت کشاورزی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور سامانه بارش شدید از امروز سه‌شنبه دهم آبان ماه آغاز شده و تا روز پنج‌شنبه دوادزهم موجب بارش باران همراه با رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و تگرگ در مناطق مستعد می‌شود.

این شرایط روز سه‌شنبه در استان‌های لرستان، شمال خوزستان، گلستان و مرکزی، روز چهارشنبه در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، غرب و جنوب اصفهان و روز پنج‌شنبه در استان‌های خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شمالی فارس، شرق خوزستان، نیمه شمالی بوشهر و جنوب اصفهان پیش‌بینی شده است.

بارش‌های شدید منجر به بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، سیلاب در مناطق مستعد، صاعقه، اختلال در تردد جاده‌ای، خسارت به سازه‌های موقت، تاخیر و احتمال لغو پرواز و آسیب به صنعت کشاورزی می‌شود.
اجتناب و پرهیز از تردد و اسکان در حاشیه مسیل‌ها، اجتناب از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، بازگشایی دهانه پل ها و آبروها، احتیاط در سفرهای برون شهری، بررسی استحکام سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها و تسریع در کاشت محصولات پاییزه از توصیه‌های سازمان هواشناسی کشور است.