شناسهٔ خبر: 11907 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

احمدی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

نیاز شبکه ریلی به ۱۰۴۰ لکوموتیو جدید/ ۱۲۰ دستگاه از محل بازسازی لکوموتیوهای موجود تأمین می‌شود

بابک احمدی معاون ناوگان شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از نیاز شبکه ریلی به ۱۰۴۰ لکوموتیو جدید خبر داد و گفت: تعداد ۱۲۰ دستگاه از محل بازسازی لکوموتیوهای موجود تأمین می‌شود.

بابک احمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه تعداد لکوموتیوهای موجود فعال در شبکه ریلی برای حمل بار و مسافر ناکافی است٬ گفت: برنامه داریم که ۱۰۴۰ دستگاه لکوموتیو به ناوگان شبکه ریلی کشور اضافه کنیم که ۱۲۰ دستگاه آن از محل بازسازی لکوموتیوهای متوقف موجود و ۹۲۰ دستگاه نیز باید خریداری و به شبکه اضافه شود.

معاون ناوگان شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه این لکوموتیوها سبک٬ مانوری٬ مسافری و باری هستند٬ افزود: هر لکوموتیو ۳.۲ تا ۳.۴ میلیون یورو ارزش دارد و این رقم٬ رقم بالایی است که کار بازسازی لکوموتیوها به دلیل همین ارزش بالای لکوموتیوها اهمیت بالایی دارد.

وی با یادآوری اینکه کار بازسازی ۱۲۰ دستگاه لکومتیو را کارخانه بازسازی لکوموتیو کرج انجام می‌دهد٬ ادامه داد: این کارخانه سابقه مناسبی در بازسازی لکوموتیوها دارد و صفر تا ۱۰۰ کار بازسازی لکوموتیوها را مهندسان ایرانی در این کارخانه انجام می‌دهند.

احمدی با بیان اینکه لکوموتیوهای در دست تعمییر کارخانه کرج بیش از ۲۰ سال کار کرده‌اند و با بازسازی می‌توانند ۱۸ سال دیگر در خطوط ریلی کشور فعال باشند٬ گفت: کارخانه بازسازی لکوموتیو تا به امروز خدمات بسیار خوبی را ارائه داده به طوریکه حدود ۲۸۰ دستگاه لکوموتیو را بازسازی کامل کرده است و ۱۲۰ دستگاه لکوموتیو دیگر نیز در دست بازسازی دارد.

معاون ناوگان راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر حمایت از صنایع داخلی گفت: با توجه به سخنان دکتر آخوندی تلاش می‌شود در مذاکراتی که با طرف‌های خارجی وجود دارد از حمایت‌های تکنولوژیک آن‌ها با مشارکت شرکت‌های داخلی برای خرید و تأمین ۹۲۰ دستگاه لکوموتیو بهره برد.

 عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در سفر یک‌روزه‌ای به استان البرز با همراهی سید حسین هاشمی استاندار تهران، محسن پورسید آقایی مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و حسین گروسی نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۱۲ شهریورماه از کارخانه بازسازی لکوموتیو کرج بازدید به عمل آورد./

نظر شما