شناسهٔ خبر: 119165 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

آغاز عملیات اجرایی یکصد هزار واحد مسکونی گام دوم طرح نهضت ملی در ۱۳ شهر جدید/ صدور خدمات فنی-مهندسی به ارمنستان

ببینید | برگزاری ملاقات مردمی وزیر راه و شهرسازی پرداخت ۵ هزار و ۹۷۵ میلیاردتومان تسهیلات نوسازی بافت فرسوده، صدور خدمات فنی -مهندسی به ارمنستان، اصلاح مصوبه پرداخت تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در سال جاری بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت شامل پرداخت ۵ هزار و ۹۷۵ میلیاردتومان تسهیلات نوسازی بافت فرسوده، صدور خدمات فنی -مهندسی به ارمنستان، اصلاح مصوبه پرداخت تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در سال جاری، تعمیر و بازسازی ۵ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی زلزله‌زده آذربایجان‌غربی، دی‌ماه زمان برگزاری آزمون مجدد ورود به حرفه مهندسی است.

صدور خدمات فنی- مهندسی به ارمنستان

عضو کابینه دولت سیزدهم از صدور خدمات فنی-مهندسی از ایران به ارمنستان خبر داد و بر آمادگی کامل شرکت‌های ایرانی برای توسعه حمل و نقل دو کشور و ایجاد کریدور جدید ترانزیت ارمنستان به خلیج فارس از مرز نوردوز آذربایجان شرقی تاکید کرد.

متروی پرند و هشتگرد به زودی به تهران متصل می‌شود

عضو کابینه دولت سیزدهم با تاکید بر روحیه جهادی مسئولان و دست اندرکاران حوزه تولید مسکن بر سرعت دادن به ساخت مسکن برای رفع نیاز مردم تاکید کرد و گفت: در شهرهایی که اراضی وجود دارد زمین برای ساخت مسکن به مردم واگذار می‌شود.

اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید به ۲۰۰هزار واحد رسید

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در گام دوم اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید یکصد واحد مسکونی دیگر کلنگ‌زنی شد، اجرای واحدهای آغاز شده را در شهرهای جدید ۲۰۰هزار واحد برشمرد.

آغاز عملیات اجرایی یکصد هزار واحد مسکونی گام دوم طرح نهضت ملی در ۱۳ شهر جدید

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از آغاز عملیات اجرایی یکصد هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در گام دوم طرح نهضت ملی در ۹ استان و ۱۳ شهر جدید خبر داد.

تمامی ارکان دولت در تامین مسکن آحاد جامعه مشارکت کنند

معاون مسکن و ساختمان با تاکید بر اینکه تمامی ارکان دولت در تامین مسکن آحاد جامعه مشارکت کنند، گفت: برنامه تولید مسکن در روستاها، شهرهای کوچک و شهرهای جدید جزو راهبردهای وزارت راه و شهرسازی برای تامین مسکن متقاضیان است.

اصلاح مصوبه مربوط به پرداخت تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در سال ۱۴۰۱

هیئت وزیران با هدف رفع موانع ساخت مسکن روستایی، پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی درخصوص اصلاح مصوبه مربوط به پرداخت تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در سال ۱۴۰۱ را تصویب کرد.

ایرادات شورای نگهبان به صندوق ملی مسکن برطرف شد

وزیر راه و شهرسازی درباره پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن از سوی بانک‌ها گفت: بانک مرکزی تکالیف بانک‌ها در قانون جهش تولید مسکن را ابلاغ کرده ولی بانک‌ها به دلایل متعددی به تعهدات خود عمل نکردند.

ترسیم نقشه راه ۵ ساله برای همکاری‌های ایران و هبیتات

دبیر کمیته ملی اسکان بشر از توافق با سازمان ملل متحد برای گسترش فعالیت‌های دفتر تهران در کشورهای همسایه با اولویت کشور افغانستان خبر داد.

موافقت هیات وزیران با پرداخت ۱۰۰ میلیارتومان برای جبران خسارت ناشی از زلزله هرمزگان

سخنگو و رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت از موافقت هیات‌وزیران با پرداخت ۱۰۰ میلیاردتومان برای جبران خسارات ناشی از زلزله هرمزگان خبر داد.

پیشنهاد ایجاد ستاد ملی رفع موانع نهضت ملی مسکن

نماینده نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت راه و شهرسازی برای اجرای بهینه طرح نهضت ملی مسکن به ویژه در موضوع آماده‌سازی زمین به نحو مناسبی عمل کرد.

رفع فوری همه موارد تعرض به زمین‌های دولتی در مهرماه امسال

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اینکه در مهرماه امسال از ۱۷۹ مورد تعرض به اراضی دولتی همه موارد رفع شده، گفت: این موارد شامل بیش از ۶۴ هکتار زمین دولتی بوده که با تلاش همکاران ما در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در استان‌ها همگی به صورت فوری رفع تعرض شده‌است.

پرداخت ۵ هزار و ۹۷۵ میلیاردتومان تسهیلات نوسازی بافت فرسوده به بیش از ۳۸ هزار واحد

سرپرست بانک مسکن از انعقاد قرارداد ۵ هزار و ۹۷۵ میلیاردتومان تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده خبر داد و گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۴ هزار و ۷۷ میلیارد تومان تسهیلات نوسازی به ۱۴ هزار و ۹۶۸ واحد توسط بانک مسکن پرداخت شد.

ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی یک موضوع فرا دستگاهی

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اساس آئین‌نامه اجرایی بند «ک» تبصره ۱۱ قانون بودجه به وزارت راه و شهرسازی اجازه داده می‌شود، اراضی در مالکیت خود را با اولویت سکونتگاه‌های غیررسمی که قبل از تاریخ اول فروردین ۱۳۹۴ به تصرف اشخاص درآمده و بر اساس طرح‌های مصوب شهری در آن‌ها ساخت‌وساز صورت گرفته و در حال بهره‌برداری است به مالکان اعیانی واگذار کند.

اتمام ۲۵۵ پروژه بازآفرینی در کشور طی سال اول دولت سیزدهم

معاون وزیر راه و شهرسازی در آیین افتتاح دو پروژه بازآفرینی شهری در اسلامشهر گفت: در یک سال ابتدایی دولت سیزدهم در حوزه بازآفرینی شهری ۲۵۵ پروژه را در سراسر کشور به اتمام رساندیم.

کاهش زمان صدور پروانه‌ ساختمانی در بجنورد و شیروان به یک ماه

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: ساماندهی ۳۸۰ پروژه نیمه‌تمام بازآفرینی شهری در دستور کار شرکت بازآفرینی شهری ایران قرار دارد.

میزان زمین‌های مازاد دستگاه‌های دولتی برای ساخت مسکن به ۳ هزار هکتار رسید

سازمان ملی زمین و مسکن در گزارشی جزئیات تازه‌ای از تغییر اسناد مالکیت اراضی دستگاه‌ها به وزارت راه و شهرسازی را در قالب اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن منتشر کرده است که بر اساس این گزارش مجموع سند زمین‌های منتقل شده به نام این وزارتخانه به حدود ۳ هزار هکتار رسیده است.

بانک اطلاعات مسکن با بهره‌مندی از تجربه ۵۰ کشور تدوین شد

مدیر بخش مسکن و سیستم‌های ساختمانی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: بانک اطلاعات مسکن در یک برنامه تحقیقاتی با شناسایی شاخص‌ها و زیرشاخص‌های مسکن با بهره‌مندی از تجربیات ۵۰ کشور و نهاد بین‌المللی با بازخورد تجربه داخل تهیه شده است.

دی ماه ، زمان برگزاری آزمون مجدد ورود به حرفه مهندسان

دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان اعلام کرد که بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده آزمون ورود به حرفه مهندسان در هفت رشته مهندسی طی دو روز؛ ۸ و ۹ دی سال جاری برگزار می‌شود.

۵ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی زلزله‌زده آذربایجان غربی تعمیر و بازسازی می‌شود

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در بازدید از روند بازسازی مناطق زلزله زده شهرستان خوی از پایان احداث واحدهای مسکونی تخریب شده تا ۲ ماه آینده خبر داد.

آغاز عملیات اجرایی مدرسه ۱۲ کلاسه شهر جدید بینالود

آیین آغاز عملیات اجرایی یک باب مدرسه ۱۲ کلاسه در محله منظریه شهر جدید بینالود با حضور جمعی از مسئولان و نماینده مردم مجلس سرخس، فریمان و احمد آباد در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

یکهزار و ۶۲۰ واحد نهضت ملی مسکن در شهرهای کوچک و روستاهای استان تهران

مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران با اعلام اینکه یکهزار و ۶۲۰ واحد نهضت ملی مسکن در شهرهای کوچک و روستاهای استان تهران توسط بنیاد در حال اجراست از صدور یکهزار و ۳۰۰ جلد سند برای واحدهای فاقد سند در سال جاری خبر داد.