شناسهٔ خبر: 119175 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نیمه نخست سال ۱۴۰۱؛

احکام قلع و قمع و رفع تصرف ۱۴.۳ هکتار از اراضی ملی استان اصفهان اجرا شد

سرهنگ باقری - اصفهان فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان از رفع تصرف و اجرای احکام قضایی (قلع و قمع و خلع ید) بیش از ۱۴.۳ هکتار از اراضی ملی و دولتی استان اصفهان در نیمه نخست سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ سرهنگ امیرسعید باقری فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان اظهار داشت: با تلاش‌های بعمل آمده، از ابتدای سال جاری ۱۴ مورد حکم قطعی قضایی برای رفع تعرض به اراضی ملی در سطح استان اصفهان اجرایی شد.  

وی افزود: این احکام به دنبال پایش مستمر اراضی ملی و دولتی استان اصفهان از سوی کارکنان فرماندهی یگان حفاظت اراضی استان و پیگیری ویژه کارشناسان حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان و در راستای حفظ حقوق بیت‌المال و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی و دولتی، صادر و اجرا شده است.  

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان اذعان داشت: با اجرای این احکام در مجموع ۱۴.۳ هکتار از زمین های ملی و دولتی در پهنه استان اصفهان رفع تصرف و به بیت المال اعاده و نسبت به قلع و قمع و خلع ید آن اقدام شد.  

وی با بیان اینکه ارزش این اراضی رفع تصرف شده در مجموع ۲۱۰ میلیارد تومان است گفت: علاوه بر این موارد با پیگیری‌های بعمل آمده در سال جاری چهار فقره پرونده قضایی کیفری (جرایم مشهود) برای رفع تصرف اراضی ملی و دولتی استان اصفهان تشکیل شده است.  

سرهنگ باقری خاطرنشان کرد: یگان حفاظت اراضی استان اصفهان با حمایت دستگاه قضایی هیچ مماشاتی با زمین خواران ندارد و تصرف اراضی ملی و دولتی به هر بهانه‌ای که صورت گرفته باشد نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضایی و محکومیت کیفری و قلع و قمع و زیان ناشی از آن برای متصرفان به همراه ندارد لذا با تمام تلاش دست متصرفان را از تصرف این اراضی کوتاه می‌کنیم.