شناسهٔ خبر: 119256 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل دریایی در هفته‌ای که گذشت؛

تعیین ضرب‌الاجل هیات بازرسی نهاد ریاست جمهوری برای ترخیص کالاها از بندر امام (ره)/ ۴۸ فروند کشتی در انتظار فرآیند اسنادی و پهلودهی برای تخلیه کالا

بندر بوشهر تعیین ضرب‌الاجل هیات بازرسی نهاد ریاست جمهوری به دستگاه‌های ذیربط برای ترخیص کالاها از بندر امام (ره) و انتظار ۴۸ فروند کشتی برای فرآیند اسنادی و پهلودهی به منظور تخلیه کالا از مهم‌ترین اخبار حمل و نقل دریایی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حمل‌ونقل دریایی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

تعیین ضرب‌الاجل هیات بازرسی نهاد ریاست جمهوری به دستگاه‌های ذیربط برای ترخیص کالاها از بندر امام (ره)

هیأت بازرسان ویژه نهاد ریاست جمهوری پس از بازدید از انبارهای مجتمع بندری امام خمینی(ره) و با توجه به اینکه انبارهای این بندر در آستانه تکمیل ظرفیت قرار دارند، برای ترخیص کالاها ضرب الاجل فوری تعیین کرد.

۴۸ فروند کشتی در انتظار فرآیند اسنادی و پهلودهی برای تخلیه کالا/ رشد ۳۵ درصدی موجودی کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی در بنادر کشور

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی از رشد ۳۵ درصدی موجودی کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی در بنادر کشور و انتظار ۴۸ فروند کشتی در راستای فرآیند اسنادی و پهلودهی برای تخلیه کالا خبر داد.

پهلوگیری و آغاز تخلیه پنج کشتی حامل کالای اساسی در بندر شهید رجایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از پهلوگیری و آغاز تخلیه پنج کشتی حامل کالای اساسی در بندر شهید رجایی خبر داد.

انجام بیش از سه میلیون مترمکعب لایروبی در کانال دسترس و حوضچه

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از امکان تردد و پهلوگیری کشتی‌های تجاری با آبخور بیش از ٤/٦٠ متر در بندر آستارا و انجام بیش از سه میلیون مترمکعب لایروبی در کانال دسترس و حوضچه خبر داد.

ایران و قزاقستان تفاهم‌نامه همکاری‌ ترانزیتی امضا می‌کنند

وزیر راه و شهرسازی ایران و وزیر تجارت قزاقستان طی جلسه‌ای برای امضای یادداشت تفاهم به منظور ارتقاء سطح همکاری‌ها در حوزه حمل‌ونقل و ترانزیت به توافق رسیدند.

استفاده از پدافند غیرعامل، یکی از راه‌های حفظ و پایداری از امنیت کشور

در نهمین همایش ملی پدافند غیرعامل از سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان دستگاه برتر کشوری در تحقق اهداف و سیاست های ابلاغی پدافند غیرعامل و اهتمام به مصون سازی زیرساخت های بنادر حیاتی و حساس بنادر بازرگانی کشور تقدیر شد.

لزوم پیش‌برد سریع فعالیت‌های بندر آستارا

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی لایروبی بندر آستارا را یک مطالبه عمومی و بسیار ضروری خواند و بر لزوم پیش‌برد سریع فعالیت‌های بندر آستارا تاکید کرد.

 افزایش ۳ برابری صادرات از مبدا بنادر جزیره قشم

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم اعلام کرد: چهار میلیون و ۲۲۷ هزارو ۲۸۶ تن انواع کالاهای نفتی و غیرنفتی از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه امسال در بندرهای جزیره قشم تخلیه و بارگیری شده است.

 بندرلنگه قطب ترانزیت خودرو و کانتینرهای یخچالی

معاون برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، بندرلنگه را به عنوان یکی از بنادر مهم و قطب ترانزیت خودرو و کانتینرهای یخچالی در دنیا خواند.