شناسهٔ خبر: 119285 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اعلام کرد؛

جابه‌جایی بیش از یک میلیون و ۳۰۷ هزار تن کالا از پایانه‌های مرزی شمال سیستان و بلوچستان

میرجاوه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از جابه‌جایی بیش از یک میلیون و ۳۰۷ هزار تن کالا از پایانه‌های مرزی شمال این استان طی هفت ماهه سال جاری خبر داد.

ایوب کرد، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و  شهرسازی، از جابه‌جایی بیش از یک میلیون و ۳۰۷ هزار تن کالا از پایانه‌های مرزی شمال سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: یک میلیون و ۳۰۷ هزار و ۴۲۹ تن کالا اعم از صادرات، واردات و ترانزیت در هفت ماهه سال جاری از پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه با ۵۵ هزارو ۸۰۲ دستگاه کامیون جابه جا شده است.

وی از این مقدار ۶۹۵ هزار و ۳۶۲ تن را مربوط به صادرات خواند و عنوان کرد: سهم میرجاوه ۴۹۵ هزار و ۷۱ تن کالا و سهم پایانه مرزی میلک ۲۰۰ هزار و ۲۹۱ تن کالا است؛ این در حالی است که واردات فقط از پایانه مرزی میرجاوه به میزان ۲۲۲ هزار و ۱۵۹ تن است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان تاکید کرد: میزان ترانزیت جابه‌جا شده از این پایانه‌های مرزی ۳۸۹ هزار و ۹۰۸ تن بوده که با ۱۶ هزار و ۵۴۳ دستگاه جابه‌جا شده است. این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد.

کُرد عمده کالاهای صادراتی را گاز مایع، قیر، هیدروکربن، بنزین، سیمان و فرآورده‌های لبنی اعلام کرد و گفت: متوسط ورودی و خروجی از این پایانه‌های مرزی روزانه به طور متوسط ۴۵۱ دستگاه کامیون گزارش شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: موقعیت جغرافیایی ویژه و مناسب پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان به لحاظ همجواری با کشورهای افغانستان و پاکستان و مرز گسترده آبی در کرانه اقیانوس هند، قابلیت های اقتصادی مطلوبی را در بازرگانی ملی و صنعت حمل و نقل ایجاد کرده که شاهد مبادلات تجاری با کشورهای منطقه هستیم.