شناسهٔ خبر: 119294 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون رئیس جمهور خبر داد؛

آمادگی قطری‌ها برای ایجاد بندر مشترک هوشمند در بوشهر

معاون اقتصادی رئیس جمهور معاون اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به استقبال قطری‌ها برای توسعه سرمایه‌گذاری مشترک با استان بوشهر، گفت: همکاری‌های اقتصادی ایران و قطر از طریق استان بوشهر تقویت می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس جمهور، در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان بوشهر با اشاره به آمادگی قطری‌ها برای ایجاد بندر مشترک هوشمند در استان بوشهر  گفت: امیر قطر دستور داده است تا بندر الرویس به بازار ارتباط با ایران تبدیل شود.

وی ادامه داد: بازارهای منطقه بستر بسیار مناسبی برای صدور کالاهای تولیدی ایران است و با توسعه اقتصاد مردمی و تکمیل و فعال سازی زنجیره‌های ارزشی می‌توان بازارهای منطقه را فتح کرد.

رضایی با تاکید براینکه مسئولان قطر آماده ساخت انبارهای بزرگ در بندر الرویس هستند،‌ اظهار کرد: در این صورت کالاهای صادراتی از بوشهر در این انبارها ذخیره و در حوزه خلیج فارس توزیع شود.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، معاون اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به آمادگی در خصوص صادرات تولیدات دامی از بوشهر به قطر خاطرنشان کرد: زمین و نیروی انسانی ایرانی و سرمایه گذاری قطری‌ها می‌تواند بازار اقتصادی بزرگی را برای تولید و صدور کالاهای ایرانی در منطقه و جهان شکل دهد.