شناسهٔ خبر: 119338 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

با حضور وزیر راه و شهر سازی انجام شد؛

کلنگ‌زنی ۴٠ هزار و ۶٢ واحد نهضت ملی مسکن در شیراز

ببینید | مراسم آغاز عملیات ساخت 40064 واحد مسکن از طرح نهضت ملی مسکن با حضور وزیر راه و شهرسازی ساخت ۴٠ هزار و ۶٢ واحد مسکن طرح نهضت ملی مسکن فارس در شیراز طی مراسم کلنگ‌زنی با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی وزیر راه و شهر سازی امروز شنبه چهاردهم آبان ماه در سفر به استان فارس در مراسم کلنگ‌زنی ساخت ۴٠ هزار و ۶٢ واحد مسکن طرح نهضت ملی مسکن در شیراز ضمن تسلیت حادثه تروریستی شاهچراغ اظهار کرد: با توجه به ساخته نشدن مسکن طی هشت سال گذشته، امروز فاصله عرضه و تقاضا در بازار مسکن بسیار زیاد است و باید حوزه مسکن را با یک جهش جدی همراه کنیم. 

وزیر راه و شهرسازی افزود: در دولت‌های نهم و دهم ساخت ٢ میلیون و ٢٠٠ هزار واحد در قالب طرح مسکن مهر آغاز شد که بعد از 15 سال 220 هزار واحد آن نیمه تمام مانده است و می‌کوشیم تا پایان سال بخش عمده‌ای از آن را تحویل دهیم.

قاسمی ساخت ۴ میلیون مسکن طی ۴ سال را امری شدنی دانست و گفت: تاکنون یک و نیم ملیون واحد در دست اجرا قرار دارد و تا پایان سال به ٢ و نیم میلیون واحد خواهد رسید.

وی خاطر نشان کرد: در استان فارس نیز حرکت جدی و خوبی در بحث نهضت ملی مسکن آغاز شده و امروز شاهد آغاز ساخت بیش از ۴٠ هزار واحد در این استان هستیم. 

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: امسال شرایط اجاره مسکن در کشور مشکلاتی برای مردم ایجاد کرد و اگر عرضه را افزایش ندهیم این مشکل تشدید خواهد شد و لذا باید مسکن تولید کنیم تا قیمت اجاره هم کاهش یابد. 

قاسمی گفت: سیاست ما این است که در شهرهایی که زمین داریم مجوز ویلایی و یک طبقه به مردم بدهیم چرا که ساخت بلوک‌های چند طبقه در برخی شهرهای کوچک به لحاظ اجتماعی مشکلاتی برای مردم ایجاد کرده است.

این عضو کابینه دولت سیزدهم اظهار کرد:‌ یک عقب ماندگی جدی در حوزه مسکن استان فارس داشتیم اما طی یک ماه گذشته تلاش‌ها و تغییرات خوبی از سوی مدیران بخش مسکن استان فارس انجام شده که قابل قدردانی است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: سیاست ما این است که در شهرهایی که زمین به اندازه کافی وجود دارد، واحدهای یک طبقه ساخته شود یا با واگذاری زمین و پرداخت وام به مردم ساخت مسکن را بر عهده خودشان بگذاریم که می‌توانند مسکن تدریجی هم بسازند.

قاسمی از تحویل حدود ۶۰ هزار واحد یک طبقه به مردم در یزد طی هفته آینده خبر داد و افزود: از سوی دیگر به خودمالک‌ها هم وام، پروانه ساخت و تسهیلات پرداخت می‌شود و خودمالک‌ها می‌توانند واحدها را پس از ساخت به صورت آزاد به فروش برسانند.

افتتاح ۶ قطعه آزادراه شیراز - اصفهان تا پایان سال

وزیر راه و شهرسازی در خصوص روند پیشرفت آزادراه شیراز - اصفهان  هم گفت: تلاش داریم که ۶ قطعه این آزادراه را تا پایان سال افتتاح کنیم. 

قاسمی افزود: در بحث راه‌آهن و حمل و نقل هوایی براساس دستور رهبر معظم انقلاب برای تقویت این حوزه‌ها برنامه‌های در دست اجرا داریم.

وی ادامه داد: وضعیت ناوگان هوایی کشور مطلوب نیست و ناوگان ریلی نیز عمر بالایی دارد، در این دو حوزه قراردادهایی با خارج منعقد شده و امیدواریم با توجه به حمایت رهبر معظم انقلاب شاهد تحول در حمل و نقل کشور یاشیم.

تکمیل کریدور چابهار- سرخس تا سه سال آینده

قاسمی با اشاره به دیپلماسی ترانزیتی و تفاهماتی که با کشورهای منطقه منعقد شده گفت: برای اولین بار در تاریخ قطارهای روسی مستقیما از مسکو وارد شده و در بندر شهید رجایی پهلو گیری می‌کنند،. همچنین قطارهای ما به روسیه و کامیون‌های ما به دریای سیاه و فنلاند در حال حرکت هستند تا کشور از بن بست ترانزیتی رها شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مناقصه تمامی قطعات کریدورها طی یک ماه گذشته افزود: کریدورهایی مثل چابهار- سرخس را ظرف سه سال آینده به اتمام خواهیم رساند.