شناسهٔ خبر: 119388 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در هفتمین جلسه کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین استان اتفاق افتاد؛

تصویب طرح های تولیدی و اشتغال آفرین استان گلستان

راه و شهرسازی گلستان هفتمین جلسه کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان گلستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، عصر شنبه ۱۴ آبان ماه ۱۴۰۱ هفتمین جلسه کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان با حضور دکتر زنگانه استاندار، مهندس ملک مدیرکل راه و شهرسازی و جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی گلستان برگزار شد.

مدیرکل راه  شهرسازی گلستان در این خصوص گفت: این کارگروه هر ماه به ‌صورت منظم در استان تشکیل می‌شود و در این جلسه مواردی اعم از تعیین کاربری واحدهای صنعتی، خدمات رفاهی گردشگری، تولیدی و تغییر کاربری در داخل و خارج از حریم شهرهای استان مورد بررسی قرار می گیرد.

ملک ادامه داد: تعداد موارد مطرح شده در این جلسه  حدود ۵۰ مورد بوده که بخش اعظمی از آن ها پس از تایید نظر هیات کارشناسی و کسب استعلامات لازم از  دستگاه های ذیربط، مصوب شد و باقی موارد نیازمند بازنگری بودند.

وی افزود: با توجه به تنوع بالای مسائل مطروحه، این پرونده ها قبل از طرح و تصمیم‌گیری در جلسات کارگروه زیربنائی، ابتدا در گروه کاری اداره کل راه و شهرسازی استان و با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مطرح شده وهر پرونده مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرد.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان در ادامه تصریح کرد:  اقدامات این کارگروه باهدف تسهیل و رونق تولید در حوزه وظایف و اختیارات اداره کل انجام می‌گیرد که اشتغال‌زایی و شکوفایی اقتصادی را به همراه دارد.

همچنین در این جلسه استاندار گلستان از قراردادن یک دستور کار مشخص برای برنامه های آمایشی در کارگروه امور زیربنائی خبر داد.

زنگانه ادامه داد: پس از برگزاری جلسات کارگروه زیربنایی استان و تصویب پرونده ها، آسیب شناسی مجوزها در دستور کار دستگاه های ذیربط قرار گیرد تا مشخص شود که چند درصد مجوزهایی که پیش از این صادر شده به مرحله ای اجرا رسیده است.