شناسهٔ خبر: 119426 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی:

تخصیص ۱۱۰۰ میلیارد ریال برای اتمام پروژه‌های مسکن مهر

حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: تاکنون یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال یارانه برای اتمام و تحویل مساکن مهر این استان تخصیص یافته و در طرح های مسکن مهر هزینه شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، سید محسن حمزه لو در جلسه بررسی مسائل تعاونی های مسکن آذربایجان غربی که با حضور استاندار آذربایجان غربی و رییس کل دادگستری استان برگزار شد، اظهار داشت: این اعتبار در بخش‌های مختلف زیربنایی و روبنایی تخصیص یافته و هزینه شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای اجرای طرح مسکن مهر، ۵١ هزار و ٩٠٨ واحد در استان آغاز شد که از این تعداد ۴٠ هزار و ٨٧١ واحد در شهرهای بالای ٢۵ هزار نفر و ١١ هزار و ٣٧ واحد در شهرهای زیر ٢۵ هزار نفر جمعیت احداث شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر ۹۷۸ واحد از پروژه‌های مسکن مهر در آذربایجان غربی باقی مانده است.

حمزه لو بیان کرد: همکاری نکردن اعضا در تکمیل آورده، اختلاف مالی، طولانی شدن روند تمدید مشارکت مدنی تسهیلات پرداختی و طولانی بودن فرآیند تمدید مدت فعالیت شرکت‌های تعاونی از دلایل زمان‌بر شدن طرح مسکن مهر در استان است.

استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه اظهار داشت: یکی از مباحثی که طی سال ها همواره مورد نارضایتی بوده، همین مشکلات تعاونی‌های مسکن است به گونه‌ای که طبق جمع بندی مرکز ارتباطات ریاست جمهوری در سفر اخیر آیت الله رییسی به استان، بیشترین درخواست شهروندان حل همین مشکلات تعاونی‌های مسکن بود.

محمد صادق معتمدیان اظهار داشت: جمع بندی دقیقی از وضعیت تعاونی‌های مشکل دار مسکن در آذربایجان‌غربی صورت گیرد و  خوشبختانه در حل این مشکل، قوه قضاییه همچون دولت، عزم جدی دارد.

وی در ادامه افزود: یکی از زمینه‌های بروز فساد در شهر اجرا نشدن طرح جامع شهری است؛ این طرح منجر به صیانت از بیت المال می‌شود.

استاندار آذربایجان‌غربی بیان کرد: یکی از زمینه‌های بروز فساد در مجموعه مدیریت شهری اجرا نشدن طرح جامع شهری و پهنه بندی حریم‌های شهری است که زمینه را برای  واسطه گری فراهم می‌کند.

معتمدیان گفت: اجرای طرح جامع شهری قطع یقین سبب جلوگیری از تصرفات غیرقانونی خواهد شد و معتقدیم که پرونده‌های فنی نباید سیاسی شوند؛ در همین راستا نیز کسانی که در گذشته خللی در اجرای طرح جامع شهری ایجاد کردند، باید محاکمه شوند.