شناسهٔ خبر: 119433 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در هفت ماهه نخست ۱۴۰۱ انجام شد:

نصب بیش از ۷ هزار تابلو و علائم ایمنی در جاده های لرستان

تابلو و علائم ایمنی رییس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت: در هفت ماهه نخست امسال، هفت هزار و ۱۲۹ تابلو و علائم اخطاری و انتظامی در جاده های استان نصب شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(لرستان)، سیاوش رضایی  رییس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت: با هدف ایمن سازی راه های استان، از ابتدای سال ۱۴۰۱تا پایان مهر ماه ۵۶۵ کیلومتر از محورهای اصلی، فرعی و روستایی استان لرستان خط کشی شده است.

وی به نصب هفت هزار و ۱۲۹ عدد تابلو و علائم اخطاری و انتظامی در محورهای استان اشاره کرد و افزود: در این مدت ۲۱۹ عدد تابلوی اطلاعاتی و مسیرنما، هزار و ۹۲۲ عدد چشم گربه ای، دو هزار و ۴عدد استوانه ایمنی، ۳۳۵عدد بشکه ایمنی و هزار و ۴۸۷عدد سرعتکاه در طول محورهای استان نصب شده است.

رضایی تصریح کرد: ایجاد شیار لرزاننده به طول ۱۶۸ کیلومتر، جمع آوری و تعمیر گاردریل به طول  ۹۶۴ متر، تهیه و نصب یک کیلومتر و ۲۹۱ متر و آشکارسازی ۸۹۸ کیلومتر گاردریل، تهیه و نصب ۶ کیلومتر و آشکارسازی ۴۴۴ عدد نیوجرسی نیز بخش دیگری از عملکرد هفت ماهه استان در حوزه ایمنی بوده است.

وی اضافه کرد: احداث ۷ کیلومتر روشنایی جدید و نگهداری و به روزرسانی ۱۴۲ کیلومتر روشنایی موجود در طول محورهای استان از دیگر اقدامات شاخص استان بوده است و از سوی دیگر با تشکیل اکیپ های نظارت روشنایی، به صورت روزانه وضعیت روشنایی در سطح شهرستان ها رصد و مورد ارزیابی قرار می گیرد که درصورت مشاهده نقص و یا خاموشی بلافاصله عملیات رفع نقص انجام می شود.

رییس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان بیان داشت: در حوزه صیانت از حریم راه ها نیز در این مدت۱۲۸۷ پرونده  بررسی شده که۶۸۱ فقره منجر به صدور مجوز و ۲۴۳ فقره مورد مخالفت قرار گرفته است.