شناسهٔ خبر: 119459 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

تداوم بارش و کاهش دما در نیمه شمالی کشور/کاهش دما در تهران و برخی استان‌های شمالی/بارش برف در ارتفاعات

بارش برف کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام تداوم بارش و کاهش دما در نیمه شمالی کشور از کاهش ۳ تا ۵ درجه‌ای دما در تهران و برخی استان‌های شمالی کشور خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وضعیت جوی کشور را برای امروز ۱۶ آبان و روزهای آتی اعلام کرد و گفت: امروز بارش‌ها در استان‌های اردبیل، شمال آذربایجان‌شرقی، سواحل شمالی کشور، ارتفاعات سمنان، خراسان‌شمالی، خراسان‌رضوی پیش‌بینی شده است که با رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و کاهش دما همراه است.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز و فردا دریای‌خزر مواج و متلاطم است. افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی به ۲.۵ متر و در مناطق فراساحل به حدود ۳ متر می‌رسد که باید با وجود این شرایط فعالان دریایی و صیادان توجه لازم را داشته باشند.

رفیعی ادامه داد: بارش‌ها در گیلان و غرب مازندران، امروز شدت بیشتری خواهد داشت. در اردبیل و ارتفاعات البرز و آذربایجان‌شرقی بارش‌ها به شکل برف است. در خراسان‌جنوبی، سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و جنوب استان‌های کرمان، فارس و بوشهر، امروز رگبارهای پراکنده رخ می‌دهد.

به گفته وی، امروز در مناطق شرقی خلیج‌فارس دریا، مواج و متلاطم پیش‌بینی شده است و فردا از میزان بارش‌ها در سواحل شمالی کشور کاسته می‌شود. در نوار شرقی کشور همچنان ادامه بارش‌ها تداوم دارد که همراه با کاهش دما خواهد بود. در برخی از مناطق شمال‌شرق کشور احتمال بارش برف نیز وجود دارد. استان‌های جنوب و جنوب‌غرب کشور از جمله خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان و مناطقی از استان‌های فارس و اصفهان بارش پراکنده را خواهند داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: با توجه به کاهش دمایی که در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه بین ۳ تا ۵ درجه در کشور رخ می‌دهد مناطق شمالی استان تهران، سمنان، گلستان، خراسان ‌شمالی، خراسان رضوی و مازندران و روز چهارشنبه نیز در خراسان جنوبی، کرمان، سیستان و بلوچستان این شرایط را دارند که با تداوم این شرایط احتمال خسارت به محصولات کشاورزی وجود دارد که باغداران و کشاورزان باید توجه لازم را نسبت به برداشت محصولات داشته باشند و نسبت به جمع‌آوری محصولات اقدام کنند.

برای تهران امروز آسمان صاف تا کمی ابری همراه با غبار صبحگاهی و وزش باد همراه است. بیشینه دمای امروز پایتخت ۱۷ می‌شود و کمینه دما به ۷ درجه بالای صفر رسید.