شناسهٔ خبر: 119463 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان عنوان کرد؛

اختصاص بالغ بر ۲۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای ترمیم محورهای فرعی و روستایی استان یزد

مهندس محمدي معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد گفت: از ابتدای سال جاری بیش از ۲۰ کیلومتر از راه های فرعی و روستایی استان شناسایی شده و بالغ بر ۲۸ میلیارد تومان اعتبار نیز به آنها تعلق گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(یزد)، سید حسین محمدی، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد با اشاره به اهمیت بازسازی، بهسازی و ترمیم راه های مواصلاتی و روستایی استان اظهار کرد: یکی از مهمترین نیازهای روستانشینان بحث حمل و نقل و ارتباط با مناطق شهری است و وجود راه‌ها و جاده‌های امن و مناسب یکی از مهمترین زیرساخت‌های توسعه در یک منطقه به حساب می‌آید.وی ادامه داد: وجود راه های ایمن در مناطق روستایی بسیار ضرورت دارد چرا که راه‌های روستایی حلقه اتصال روستاییان با شهرها برای عرضه محصولات دامی و کشاورزی است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد با تاکید بر اهمیت اجرای پروژه های بهسازی مسیرهای مواصلاتی و اهمیت آن برای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد بیان کرد:کمربندی چاهک در شهرستان خاتم به طول ۲.۳ کیلومتر، با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد تومان در حال بهسازی و ترمیم است که تا کنون ۷۵ درصد پیشرفت داشته است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد با اشاره به ترمیم و بهسازی مسیرهای کمربندی چاهک-شهریاری و چاهک بختیاری شهرستان خاتم اظهار کرد: میزان اعتبار تخصیص یافته برای ترمیم و بهسازی این مسیرها ۷ میلیارد تومان است که مسیر کمربندی چاهک-شهریاری ۲۰ درصد و چاهک-بختیاری ۴۵ درصد از مسیر بازسازی، بهسازی و ترمیم شده اند.

وی ادامه داد: در شهرستان های مهریز، یزد، بافق، اشکذر و میبد هر کدام یک پروژه بهسازی و بازسازی مسیرهای روستایی و فرعی با ارزش کل ۱۵ میلیارد تومان و در مجموع ۱۱ کیلومتر در حال اجرا است.

محمدی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یز در پایان از ۲ پروژه بهسازی در مسیرهای روستایی شهرستان تفت خبر داد و گفت: برای ترمیم و بهسازی ۳ کیلومتر از مسیرهای روستایی و فرعی شهرستان تفت، بالغ بر ۴ میلیارد تومان اعتبار تعلق گرفته است.