شناسهٔ خبر: 119473 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد:‌

اتصال بزرگراهی نخستین شهر سیستان و بلوچستان به زاهدان تا پایان سال

راه و شهرسازی سیستان نماینده مردم خاش، میرجاوه، تفتان، کورین و نصرت آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: نصرت آباد تا پایان سالجاری به عنوان نخستین شهر سیستان و بلوچستان به صورت بزرگراه به مرکز استان متصل خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان) اسماعیل حسین زهی در بازدید از مراحل ساخت بزرگراه زاهدان -نصرت آباد با قدردانی از اقدامات موثر اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در توسعه شبکه بزرگراهی در این پهنه سرزمینی در سه سال اخیر اظهار داشت: با برنامه ریزی صورت گرفته تا اسفند ماه امسال با تکمیل قطعه ۱/الف و۲/ب امکان اتصال بزرگراه زاهدان -نصرت آباد بطول ۱۰۵ کیلومتر فراهم می شود.

وی با بیان اینکه ساخت بزرگراه نقش مهمی در توسعه همه جانبه سیستان و بلوچستان دارد که تحقق آن منجر به بهبود اقتصاد، افزایش رفاه مردم و کاهش تصادفات در این استان می‌شود، افزود: فرآیند اتصال شبکه بزرگراهی شهرهای مختلف استان به زاهدان به سرعت در حال انجام است.

نماینده مردم خاش، میرجاوه، تفتان، کورین و نصرت آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان در حال حاضر یکی از استان‌های کمتر برخوردار در حوزه زیرساخت‌های حمل و نقل بویژه راه‌های دوبانده محسوب می شود، گفت: به منظور توسعه هر چه سریعتر شبکه بزرگراهی در استان ضمن پیگیری تخصیص هر چه سریعتر منابع اعتباری ۱۴۰۱، درصدد هستیم در لایحه بودجه ۱۴۰۲ نیز ردیف های اعتباری ساخت بزرگراههای استان تقویت شود.

وی گفت: احداث حدود ۱۶۰ کیلومتر بزرگراه در سه سال اخیر در  شمال سیستان و بلوچستان با توجه به کمبود مصالح، هزینه‌های بالای ساخت و شرایط اقلیمی منطقه در نوع خود کم نظیر است و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز طی یک برنامه سه الی چهار ساله تمام شبکه راههای استان تبدیل به بزرگراه که لازمه توسعه است می شود.
مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان نیز در این بازدید گفت: توسعه این استان امکان پذیر نخواهد بود مگر شبکه بزرگراهی آن در قالب  کریدور شمال - جنوب وشرق به غرب کامل شود.
عطاء اله اکبری افزود: خوشبختانه با حمایت دولت اقدامات موثری در این زمینه انجام گرفته است که امید می رود تا پایان سالجاری همانند دو سال گذشته اداره کل راه و شهرسازی استان به تعهدات خود در قبال توسعه شبکه بزرگراهی استان عمل نماید.

اتصال بزرگراهی نخستین شهرسیستان و بلوچستان به زاهدان تا پایان سال