شناسهٔ خبر: 119478 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

سرپرست بانک مسکن خبر داد:

رشد ۴۵۰ درصدی تسهیلات پرداختی مشارکت مدنی توسط بانک مسکن

علی عسگری سرپرست بانک مسکن از رشد ۴۵۰ درصدی پرداخت تسهیلات مشارکت مدنی در این بانک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌علی عسکری سرپرست بانک مسکن از اعطای بیش از ۷۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات در این بانک طی هفت ماهه سال جاری خبر داد.

وی با بیان اینکه تا پایان مهرماه سال جاری مبلغ کل تسهیلات اعطایی بانک مسکن از ۷۴ هزار میلیارد تومان عبور کرده است، بیان داشت: تسهیلات اعطایی در مقایسه با مبالغ اعطایی طی دوره مشابه سال گذشته معادل۱۹۹/۶ درصد افزایش داشته است.

سرپرست بانک مسکن افزود: تسهیلات اعطایی مشارکت مدنی بانک مسکن طی هفت ماهه سال جاری بیش از ۴۵ هزار میلیارد تومان است که در مقایسه با نوع تسهیلات اعطایی در دوره مشابه سال گذشته معادل ۴۵۲/۵ درصد افزایش داشته است.

عسکری میزان تسهیلات اعطایی در بخش‌های مختلف بانک مسکن را رو به رشد خواند و گفت: در بخش جعاله طی هفت ماهه سال جاری مبلغ ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که نسبت به دوره مشابه سال قبل معادل ۶۰/۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی تسهیلات پرداختی بانک مسکن در بخش خرید سال ۱۴۰۱ تا پایان مهرماه را بیش از ۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بیان کرد که این تسهیلات در بخش‌های مسکن و غیر مسکن پرداخت شده است.

همچنین سرپرست بانک مسکن از افزایش معادل ۱۰۵/۵ درصدی پرداخت تسهیلات خرید (بخش‌های مسکن و غیر مسکن) این بانک در مقایسه با سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن، عسکری با اشاره به رشد اعطای تسهیلات در بانک مسکن گفت: رشد اعطای تسهیلات بانک مسکن در سال جاری نشان دهنده حضور فعال این بانک در برنامه‌های دولت سیزدهم است. بانک مسکن سعی کرده ضمن اعطای تسهیلات در بخش مسکن در حوزه پرداخت تسهیلات غیر مسکن نیز فعالانه نقش بازی کند و همین امر باعث رشد چشمگیر میزان تسهیلات‌دهی بانک شده است.