شناسهٔ خبر: 11948 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

عضو هیأت نمایندگان اتاق ایران:

تاثیر همایش فرصت‌های سرمایه گذاری در جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی/ تحقق رشد ۸ درصدی اقتصادی نیازمند توسعه همگام زیرساخت‌ها/ اتاق ایران می‌تواند راهگشای حضور هیأت‌های خارجی در ایران باشد

سید حسین سلیمی عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حمل‌ونقل و مسکن و شهرسازی موقعیت بسیار مناسبی برای حضور سرمایه گذاران فعال در توسعه حمل‌ و‌ نقل، ساختمان سازی و شهرسازی است، گفت: تحقق رشد اقتصادی ۸ درصد نیازمند توسعه زیرساخت‌ها است.

سید حسین سلیمی در گفتگو با خبرنگار ستاد خبری همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حمل‌ونقل و مسکن و شهرسازی گفت: به دلیل تحریم‌های ناعادلانه به ویژه طی سال‌های اخیر نیازهای داخلی کشور در بخش‌های مختلف از جمله حوزه زیرساخت‌های حمل و نقل چند برابر شده است. در حوزه حمل و نقل زمینی نیازمند نوسازی جدی ناوگان هستیم چرا که عمر بالای ناوگان خودروهای سنگین موجب کاهش بهره‌وری و افزایش مصرف سوخت شده است.

رئیس انجمن سرمایه گذاری‌های مشترك ایرانی و خارجی افزود: سرمایه گذاران خارجی با حضور در جمهوری اسلامی ایران با فرصت‌های سرمایه گذاری در حوزه حمل و نقل، مسکن و شهرسازی از نزدیک آشنا خواهند شد؛ ضمن اینکه ورود به سرمایه گذاری در زمینه‌های مذکور برای کشورهای خارجی با توجه به هم مرز بودن ایران با ۱۶ کشور می‌تواند فرصت مناسبی برای آنها در ایران و کشورهای همجوار باشد.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه فرصت‌های سرمایه گذاری مناسبی در ایران در حوزه‌های مختلف حمل و نقل از جمله زمینی، ریلی، دریایی و هوایی وجود دارد، گفت: با توجه به اینکه رشد اقتصادی در حال حاضر ۱.۲ درصد است و بر اساس چشم انداز ۱۴۰۴ رشد اقتصادی باید به ۸ درصد برسد بنابراین نیازمند توسعه زیرساخت‌های کشور خواهیم بود چراکه با چنین امکانات زیرساختی قطعا به رشد اقتصادی ۸ درصد دست نخواهیم یافت.

سلیمی با اشاره به رشد ۸۰ درصدی حضور هیأت‌های خارجی به ایران نسبت به قبل از توافق برجام گفت: حداقل طی ۲۰ روز اخیر کمتر روزی را شاهد بودیم که هیأت‌های خارجی به ایران سفر نکنند؛ البته در این دوران هیأت‌های خارجی برای شناسایی و مطالعه فرصت‌ها، قوانین، مقررات، ظرفیت‌های بخش خصوصی کشور به ایران سفر می‌کنند و سپس تمایل و علاقمندی‌های خود برای سرمایه گذاری را اعلام می‌کنند.

وی با اشاره به نقش اتاق‌های بازرگانی داخلی و خارجی در همایش فرصت‌های سرمایه گذاری در بخش‌های حمل و نقل، مسکن و شهرسازی افزود: همراه با هیأت‌هایی که به ایران سفر می کنند نمایندگان بخش خصوصی و اتاق‌های بازرگانی کشورهای خارجی نیز حضور دارند.

عضو هیأت نمایندگان اتاق ایران درباره میزان علاقمندی سرمایه گذاران بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در بخش های حمل و نقل، مسکن و شهرسازی گفت: میزان سرمایه گذاری در زیرساخت‌های حمل و نقلی کشور حجم گسترده‌ای است اما به رغم حجم بالای میزان سرمایه گذاری دو آزادراه کشور توسط سرمایه گذاران خارجی ساخته می‌شود.

رئیس انجمن سرمایه گذاری‌های مشترك ایرانی و خارجی با اشاره به سفر هیأتی از حوزه بانکی و اقتصادی آلمان به ایران در روز گذشته گفت: اتاق‌ ایران با داشتن ۳۰ اتاق در زیر مجموعه خود می‌تواند راهگشای حضور هیأت‌های خارجی باشد چراکه اغلب سرمایه گذاران از بخش خصوصی هستند و تمایل دارند با بخش خصوصی ایران در رابطه باشند بنابراین اتاق ایران محل تجمع کارآفرینان، بخش خصوصی، تجار، صادرکنندگان و واردکنندگان است که می توانند فرصت‌های سرمایه گذاری را به سرمایه گذاران بخش خصوصی سایر کشورها معرفی کنند.

عضو هیأت نمایندگان اتاق ایران درباره تاثیر همایش فرصت‌های سرمایه گذاری در حمل و نقل، مسکن و شهرسازی افزود: این همایش فرصت بسیار مناسبی برای حضور سرمایه گذاران فعال در توسعه حمل‌و‌نقل، ساختمان سازی و شهرسازی است.

همایش بین المللی فرصت‌های سرمایه گذاری در حمل و نقل، مسکن و شهرسازی ۱۱ و ۱۲ مهرماه با حضور نمایندگان کشورهای مختلف در تهران برگزار می‌شود./

نظر شما